Hjelp skifte glødplugg caravelle 98
Hjelp skifte glødplugg caravelle 98
Jag ska skifte glødpluggerne på caravellen min. Det ær 5 st tror jag? Något jag måste tænka på ? Något speciellt verktøy? H. Timmy
Re: Hjelp skifte glødplugg caravelle 98
Er dette en 2,5 tdi trenger du ikke mye verktøy.
Kanskje det mest "uvanlige" er. 10 mm langpipe
Kanskje det mest "uvanlige" er. 10 mm langpipe
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
Jeg har skaffet meg dette
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... tk-191303/
Pluggen sitter fast i pipa så det letter jobben en del
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... tk-191303/
Pluggen sitter fast i pipa så det letter jobben en del
Arild Karlsen
Transporter 2,5 TDI 2001
Caravelle 2002 lang kombi
Transporter 2,5 TDI 2001
Caravelle 2002 lang kombi
Takk for svar. Det er en 2.4 l . Dom sitter veldigt trangt till?
-
POH
- Car: T4 -02 2,5 TDI / T4 1996 - 2,4L
Løsne og slipp frem front / radiator så du får god oversikt (det visste du sikkert). Kjør motoren god og varm før du skrur ut pluggene. Har en tendens til å sitte godt i sot og koks og mindre farene for å bryte av pluggene når motoren er varm. Pluggen som sitter bak dieselpumpa trur jeg du kan glemme å skru ut uten å ta av pumpa. Jeg har forsøkt en gang før men den ble aldri skiftet.... Tar det når jeg skal bytte pumpereim om noen kilometer. Lykke til!
POH
Ikke noe problem å skifte den bak pumpa, ta av reim dekselet og ta den fra den siden.. Den mutteren som fester ledningen til pluggen pleier jeg bare å løsne, og så skru ut pluggen med den på slik at ledningen ikke snurrer med pluggen, hvis det var forståelig? Bruk lang 8 og 12 fast nøkkel. Hvis den er av eldre type har den glødeskinne, der kan også mutter løsnes og skinna kan dyttes til siden slik at pluggen går fri. Omvendt ved montering, der skrur jeg ledningen så fast som det går og pluggen fortsatt går fritt, det som kan være litt knot er å entre den på plass igjen, må dytte svakt på den samtidig som man skrur forsiktig på pluggen. Husk også at fastnøklene kan varmes og formes til å passe bedre hvis det skulle være nødvendig. Lykke til