Er det egentlig nødvendig å ta hjulstillingskontroll på en T4 etter å ha justert høyden på bilen ...? Altså er det å forvente å få feil camber/spissing etter å ha montert senkesett eller motsatt å ha hevet bilen ?
På min forrige T4 monterte jeg senkesett og måtte da ta en hjulstillingskontroll for å få bilen godkjent vist til Biltilsynet.... Men var det strengt tatt nødvendig...? Nå lurer jeg på å heve min T4 syncro noen cm og siden bilen ikke spiser dekk nå så vil jeg ikke bruke unødvendig tid og penger på slikt.
Jeg senket min 3-3.5 cm for noen år tilbake. Ventet nesten 1 år og ca 8 000 km før jeg fikk tatt 4-hjulskontroll. Dekkene foran var bortimot blanke innvendig. Minimal slitasje bak.
Er usikker på om geometrien bak blir endret ved senk/heving. At den blir endret foran, trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne.
4-hjulskontroll er vel i grunn billigere enn nye dekk.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Ok ok... + får spandere på T4'en en hjulstillingkontroll også da i tilfelle heving skjønner jeg.
Jeg funderer nemlig på å kjøpe større (terreng) hjul ala det Rudeboy og Jørre har på sine syncro'er, og da kan det kanskje passe å heve bilen en ca 2-3 cm i samme omgang. (får se det ann hvordan det ser ut når hjula komme på bilen)
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det