Ny bil..
Ny bil..
Hei
Er på desperat jakt etter en t4..
Vil rådføre meg om denne; http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40862576
Har ringt eier/selger, iflg han så er det er en 1-eiers bil med full servicehefte!
Hva syns dere? innspill?
Er på desperat jakt etter en t4..
Vil rådføre meg om denne; http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40862576
Har ringt eier/selger, iflg han så er det er en 1-eiers bil med full servicehefte!
Hva syns dere? innspill?
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: Ny bil..
Jeg ser bare stålfelger i bilde.
FINN-kode: 40862576
-
Indian
- -

rayvc wrote:FINN-kode: 40862576
Samme bil.
-
Indian
- -

Denne er minibuss.....har du utvidet førerkort? Noe mystisk med kontrollfrister. Sist godkjent i 25.02.2013 og neste i 30.11.2014.
Denne bilen er ikke minibuss. For å være minibuss, må det være mer enn 8 passasjerplasser. Dog hadde det vært minbuss, er det en smal sak å få den omregistrert siden den er over 10 år.
Dette med datoer for siste PKK, kan jo være så enkelt som at den ikke var på PKK som man naturlig skulle tro i november 2012.
Bilen ser grei ut den. Siden den nylig er godkjent på PKK, burde vel ting som bæreuler ol. være ok.
Dog gjør det vel neppe noe å få en grundig sjekk før kjøp.
Sjekk om AC fungerer, det blir nok ikke sjekket på PKK.
Dette med datoer for siste PKK, kan jo være så enkelt som at den ikke var på PKK som man naturlig skulle tro i november 2012.
Bilen ser grei ut den. Siden den nylig er godkjent på PKK, burde vel ting som bæreuler ol. være ok.
Dog gjør det vel neppe noe å få en grundig sjekk før kjøp.
Sjekk om AC fungerer, det blir nok ikke sjekket på PKK.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
takk for innspill! skal ringe og avtale selgeren..
Kan ikke se når tannreima er skiftet sist?
Burde vært skiftet på 180 000 eller 270 000 etter anbefalt intervall
Risiko hvis ikke skiftet eller du får regninga på 15-20 000
Burde vært skiftet på 180 000 eller 270 000 etter anbefalt intervall
Risiko hvis ikke skiftet eller du får regninga på 15-20 000
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
ser fin ut eneste jeg kan se som er galt\mangel i anonse står det at den har alu på sommer og vinter hjul og at reg reimer ikke er byttet.
kan se ut som reg reim er byttet på 118000km men ikke siden i følge service hefte
er de bilde eller har den bulk rett foran bak hjul nede på fører siden?
kan se ut som reg reim er byttet på 118000km men ikke siden i følge service hefte
er de bilde eller har den bulk rett foran bak hjul nede på fører siden?
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
Usikker på bildet, kan se ut som bulk
Jeg skal se på bilen imorra
Feiler som jeg må se etter? Hvordan skal man undersøke AC? Bare ved at den fungerer der og da
Håper jeg finner kjemien med bilen med det første
Jeg skal se på bilen imorra
Feiler som jeg må se etter? Hvordan skal man undersøke AC? Bare ved at den fungerer der og da
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
Er en liten sjek liste under tips og triksrayvc wrote:Usikker på bildet, kan se ut som bulk![]()
Jeg skal se på bilen imorra![]()
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
-
STOSSEL
- -

- Car: t4
- Phone: 46554057
Hei, du som er på handlekurs...ser ut til at fronten har vært ute en del ganger på denne....
Sjekk hvorfor?!! Som du ser ut av bildene er ikke mellomstykket under lykter komt riktig på plass igjen. Alle skruer som holder radiator og Intercooler har vært løsnet mange ganger. Noe som rust angrepet på skruene viser.
Sjekk øvrig også skruer i skjerm-innfesting. Og at det ikke har vært tuklet med dørhenglser(sprekker i lakk etc)
Lykke til:)
Sjekk hvorfor?!! Som du ser ut av bildene er ikke mellomstykket under lykter komt riktig på plass igjen. Alle skruer som holder radiator og Intercooler har vært løsnet mange ganger. Noe som rust angrepet på skruene viser.
Sjekk øvrig også skruer i skjerm-innfesting. Og at det ikke har vært tuklet med dørhenglser(sprekker i lakk etc)
Lykke til:)
Takk for tipset, også syns jeg at det er noe tegn til fargeforskjell på panser og forskjerm.. men det igjen kan være pga lyset..
-
STOSSEL
- -

Hei, bilen har jo vært lakkert på nytt!! men dette har du jo sett??
Se bare på henger feste.....lakkstøv rett under støtfanger...Sjekk også i falsen langs etter bilen...om det er lakkskjøter.
Vipp opp listverk(gummi lister) her er det som oftest "maskert" og dette synes som lakkskjøter under listene.
Men ærlig talt, bilen er "shine" den. Hadde nok heller luktet på avgass, antydning til slitte dyser....dette kan føre til overforbruk av glødeplugger(om dysene dynker glødeplugger med dårlig puverisert diesel, vil dette fort ta knerten på glødeplugger)
Glødeplugger og dyser ca. kr. 7000.-
lukter det "sur" diesel, er det nok en dyse sak som du nok også bør se på.
50`lappa e mykje penga. Ta ut en historikk (Biltilsynet)på bilen, for å se kor lenge folk har eigd bilen.
Sjekk også skruer i "Dashbordet"..se etter om disse har vært løsnet. De fleste "hobby-mekanikere" treffer ikkje 100% på rett bits. Dette vil du se om skruene er litt "rundet..."
lykke til
Se bare på henger feste.....lakkstøv rett under støtfanger...Sjekk også i falsen langs etter bilen...om det er lakkskjøter.
Vipp opp listverk(gummi lister) her er det som oftest "maskert" og dette synes som lakkskjøter under listene.
Men ærlig talt, bilen er "shine" den. Hadde nok heller luktet på avgass, antydning til slitte dyser....dette kan føre til overforbruk av glødeplugger(om dysene dynker glødeplugger med dårlig puverisert diesel, vil dette fort ta knerten på glødeplugger)
50`lappa e mykje penga. Ta ut en historikk (Biltilsynet)på bilen, for å se kor lenge folk har eigd bilen.
Sjekk også skruer i "Dashbordet"..se etter om disse har vært løsnet. De fleste "hobby-mekanikere" treffer ikkje 100% på rett bits. Dette vil du se om skruene er litt "rundet..."
lykke til
-
STOSSEL
- -

Faen, ein ting til...riv av hjulkapslane. Sjekk spesielt om bremsane bak har fungert siste tiden...om skivene er delvis rustet. Er det nok problem med kalippene bak. dette vil gi seg utslag på ein EU-kontroll "mer en 25% rust påbremseskive" 2èr feil. Og ikkje godkjent.
Nylig motorvask er og eit dårlig tegn.
Denne bilen skal også ha ei plata under motoren. Om denne er borte.....hadde eg gitt F. (Då har da vært mykje skruing)
Lykke til
Nylig motorvask er og eit dårlig tegn.
Denne bilen skal også ha ei plata under motoren. Om denne er borte.....hadde eg gitt F. (Då har da vært mykje skruing)
Lykke til
Takk for det!STOSSEL wrote:Hei, bilen har jo vært lakkert på nytt!! men dette har du jo sett??
lykke til
Dysene på disse bilene, er det et kjent problem at de ryker/tetter seg?
Kanskje se på bensin og manuell istedet?
-
STOSSEL
- -

Manuel!!
.
(Mykje arbeid å bygge om fra automat yil manuell)
(Mykje arbeid å bygge om fra automat yil manuell)
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40368272
finn kode: 40368272
Noen som har sett denne før? Ser ryddig og fin ut! Ser også ut som en entusiast bil
finn kode: 40368272
Noen som har sett denne før? Ser ryddig og fin ut! Ser også ut som en entusiast bil
Ok jeg har fortsatt ikke klart å skaffe meg en bil, men sitter med et tilbud!
En 98 modell kort med 102hk 250.000km og webasto (ikke det store tidsuret) 6 seter. Ellers grei i lakken, ikke mye rust i de typiske stedene..
Har blitt enig om 40.000kr da turboen er defekt!
Er det et bra kjøp eller skal jeg holde med langt unna?
En 98 modell kort med 102hk 250.000km og webasto (ikke det store tidsuret) 6 seter. Ellers grei i lakken, ikke mye rust i de typiske stedene..
Har blitt enig om 40.000kr da turboen er defekt!
Er det et bra kjøp eller skal jeg holde med langt unna?
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Ny bil..
Synes ikke 40k er spesielt billig om man skal gå på skifte av turbo. De koster noen kr å få tak i, og blir en del arbeid. Hva skulle prisen vært om turbo ble skifta først? Hvor mye koster et turboskifte? Så kan man la de små grå vurdere om man kanskje betaler overpris ved 40 for et lite stykke arbeid eller om det kanskje svarer seg.
Om jeg ikke kunna skifta sjøl, hadde jeg ikke kjøpt denne...
Om jeg ikke kunna skifta sjøl, hadde jeg ikke kjøpt denne...
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
STOSSEL
- -

Enig med Hr. Neergård. Om du ikke skrur selv, er dette en bil som raskt kan koste mer en det smaker....bilen er jo 15!
år gml..
Maks 25`for hele greia. Du tar jo risikoen ved rep...
Maks 25`for hele greia. Du tar jo risikoen ved rep...
Hva med denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40957034
Erfaring med disse bensin motorene?
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Hvorfor avregistrert? Virker litt urimelig om den skal selges, da den burde være relativt lettsolgt. er jo heller ikke mye å spare på avregistrering når det skjedde i mars - årsavgift må jo betales, er kun forsikring og den er ikke dyr om km settes til et minimum.rayvc wrote:Hva med denne?
Hvordan samsvarer km-stand med historikk registrert hos merkeverksted og evt eu-kontrollsedler? Urimelig at en så gammel bil har gått så kort. Har service blitt fulgt opp mtp tid når km (tilsynelatende) er så lav? Service hver/hvert annet år, regreimskifte tatt?
Du får en runde med seteløsning om du ønsker noe mer enn en 4-seter, men den har trolig hatt en annen løsning fra fabrikk. å tilbakestille til den bør være overkommelig mtp fester og belter osv.
Samt du får en jobb med døra, og dørstokker for rust osv.
har ikke fulgt med hva bensinutgaver går for, men sånn umiddelbart virker ikke prisen forskrekkende da...
Edit - en ting til.
Hvorfor kalle seg "selger" og ikke sette et navn dit? Det er for meg helt urimelig å ikke kunne sette et navn på annonsen, og virker useriøst.
annonsen har også annen adresse enn hva annonsen tlf nr...
Frode Neergård
-
STOSSEL
- -

Går dårlig, og er superTØRST!! Mange av disse er jo bygget om til gass drift også....pga?
Om du skal ha en familiebil, til å kjøre noen km. Velg 2,5tdi manuell. Ok, de koster noe. Men pr.kjørte km har du det igjen....
lykke til:)
Om du skal ha en familiebil, til å kjøre noen km. Velg 2,5tdi manuell. Ok, de koster noe. Men pr.kjørte km har du det igjen....
lykke til:)
Re: Ny bil.. Erfaringer 2,5B manuel
Har 1995 2,5 B manuell.
Kjøpt i 2007 for 50.000.- på 139.000 km.
Nå 218.000 km.
Rolig kjøring, rett over 0,9 l/mil (Oslo-Nordheimsund t/r, full bil).
Motorvei i 110 km/t (Oslo-Hamar), iblanda 60-80 soner Løten - Budor i helgen) 1,18 l/mil.
Småkjøring vinterstid, uten bruk av motorvarmer 1,6 l/mil som høyeste måling.
2,5B 110hk er racerbil ifht 2,4D 78hk, men tørst ifht 2,5TDI 102hk.
Forbruket henger nøye sammen med kjørestil, og kan derfor påvirkes av den enkelte.
Med 12.500 km/år betyr ikke forbruket all verden for totalutgiftene på bilholdet.
Svært fornøyd med min 2,5B.
Kjøpt i 2007 for 50.000.- på 139.000 km.
Nå 218.000 km.
Rolig kjøring, rett over 0,9 l/mil (Oslo-Nordheimsund t/r, full bil).
Motorvei i 110 km/t (Oslo-Hamar), iblanda 60-80 soner Løten - Budor i helgen) 1,18 l/mil.
Småkjøring vinterstid, uten bruk av motorvarmer 1,6 l/mil som høyeste måling.
2,5B 110hk er racerbil ifht 2,4D 78hk, men tørst ifht 2,5TDI 102hk.
Forbruket henger nøye sammen med kjørestil, og kan derfor påvirkes av den enkelte.
Med 12.500 km/år betyr ikke forbruket all verden for totalutgiftene på bilholdet.
Svært fornøyd med min 2,5B.
1995 Caravelle GL 2,5B
1985 Transporter 1,9i, wbx
1988 Jawa TS 350 m/sidevogn
1984 BMW R80 G/S
1966 BMW R27
1985 Transporter 1,9i, wbx
1988 Jawa TS 350 m/sidevogn
1984 BMW R80 G/S
1966 BMW R27