Registerreim byttepris

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Arne
Car: T4 2,5 TDI
Phone: 48120633

Re: Registerreim byttepris

Post by Arne »

Torbo wrote:Heeeeeee!? :shock:

Deler du tallene på to, er du mer på linje med ekspertene her inne og har et tryggere liv..
Regner med det er "eksperter" som jobber hos merkeforhandleren jeg?????
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Registerreim byttepris

Post by Neergård »

Bugman wrote:
Neergård wrote:
Rudeboy wrote:-Du skal ha samme garanti hos "sivile" verksteder, delvis pga at nivået hos de som skrur skal være høyt og delvis fordi delene skal ha samme eller bedre standard som originale verksteder/deler.

Så seier EØS-avtalen.

mvh,
Yngve S
går der jeg både får det rimelig og til en standard jeg vet er god nok.
Ingen jeg har vært i kontakt med av frittstående har 3 års garanti på deler. Det har du gjennom VAG merkeverksted.

Sier egentlig EØS avtalen dette? Er det ikke snakk om at kvaliteten skal være tilsvarende eller bedre for å kunne kalle det OEM? Det betyr jo ikke at de gir samme garanti. Og ofte er det jo forsåvidt en grunn til det også ;-)
Det stemmer nok det som Yngve nevner her.

Man skal selv kunne velge hvilket verksted man vil benytte, uten at merkeverksted/-forhandler skal kunne begrense dine rettigheter av den grunn.
Selvsagt skal alt arbeide gjøres i henhold til "boka", og deler av rett kvalitet skal også benyttes.

Og så har vi Forbrukerkjøpsloven i Norge som regulerer dette.

hvilke rettigheter utover dette er det som ytes i opptil 3 år?
Vi snakker nok litt forbi hverandre her.
Originalt får du 3 år garanti på hjullager. Hos Mekonomen eller bilXtra får du (sannsynligvis) 1 års garanti på hjullageret. Det er den garantien jeg snakker om
Nybilgarantien svekkes ikke av at du evt skifter bremser på SnapDrive, akkurat som du sier. Men dersom noe går galt med bremsene etter den jobben blir det en sak hvor man må finne årsak og skyldspørsmål må besvares. Er det bilen som har feilen , eller er det bremsene SnapDrive har montert som er feil, ikke passer til bilen eller har de gjort noe galt ved skifte. Det er ofte verre å komme til løsning raskt i en slik situasjon, i motsetning til om det er merkeverkstedet. Det er i alle fall erfaringene her, og såklart, har vi gjort en feil, da står vi for den. Rett skal være rett.
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Post Reply