1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by Der Postmeister »

Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
HappyT3
-
-
Car: T3 1986

Post by HappyT3 »

Der Postmeister wrote:Noe slikt bør du ha:
http://www.maritim.no/vvs/gassutstyr/ga ... primus-bla
Smart, skal vurdere denne.

Image
Kasta ut den gamle 10l vanntanken plassert bak kjøleskapet, fant nemmelig en perfekt 20 liters på europris.
Denne hadde tappekran i bunnen foran, borret ut tappekrana og her skjulte det seg en fin dyp flens som jeg kunne skjære til en passende gummipropp hvor jeg førte igjennom el og slange til pumpa, limte dette potte-tett. La på lister til hylle.

Image
Etter litt finsnekring var hylla på plass, legg merke til sleidesporet bak på hylla.

ImageImage
Ved å løfte opp og fjerne sikringslista som sikrer tanken, så kan den draes ut i fylleposisjon, bakre rør følger sleidesporet i hylla.

Image
Den gamle tanken var en åpen løsning, måtte stappe filler i åpningen for å hinder skvulping over kanten ved kjøring..... Kunne derfor aldri fylle full tank... Godt å bli kvitt :D

ImageImage
Thule 952 føtter ga mer høyde (faktisk god klaring til taket). Og "original" klokke som fulgte med bilen da vi kjøpte den er nå på plass.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Arti klokke. Slikt sidespeil ala 60 tallet?
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

Biltema har en 12 liter tank http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn ... 2-l-37192/ som har adapter for nedsenkbar pumpe.http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn ... ett-37193/

Image

Er det ikke bedre med ei kanne som du tar ut av bilen og fyller for så sette den inn? Denne har også plass til nedsenkbar pumpe. Og så slipper du alt sølet. :)
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Der Postmeister wrote:Arti klokke. Slikt sidespeil ala 60 tallet?
Jepp, typisk 60 talls sidespeil, gir en orn`tlig "bling-bling" effekt:wink:
bjørn53 wrote:Biltema har en 12 liter tank http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn ... 2-l-37192/ som har adapter for nedsenkbar pumpe.http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn ... ett-37193/

Er det ikke bedre med ei kanne som du tar ut av bilen og fyller for så sette den inn? Denne har også plass til nedsenkbar pumpe. Og så slipper du alt sølet. :)
Jotakk, hadde jeg vært så lur at jeg sjekket Biltema FØR jeg ramlet over Europris kanna så ville valget blitt anderledes :wink:
Imponerende hvordan BT ekspanderer i produktutvalget, rekker jo ikke å følge med...

PS. Neste prosjekt blir bytte av høyre bakhjulslager som nå har startet med rumlingsvisa.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Image
Hjulagersett, handlet over disk hos Wagenteile ifjor, trur eg.

Image
Første bud, fjern splint, sett på håndbrekk, og brukk jekk til å løsne sentermutteren. Du klarer det ikke med håndkraft.

Image
Når sentermutteren er av så kan bilen jekkes opp.

Image
Løsne de to boltene som holder trommelen på plass. OG slakk av bremsbåndene ved å dreie på taggehjulet på baksida slik at trommelen ikke holdes på plass av bremsebåndene.

Image
Skill trommelen fra plata ved å banke inn for eksempel spiker. Spiker er myke, skader ikke, og bøyer seg innunder trommelen. OBS – man kan ta av trommel og spindel i ett stykke, men det er kùn hvis du alikevel skal bytte hjullager, fordi drar du av spindelen så kan det komme grums og sand inn i hjullager huset...

Image
Og vipps er trommelen av.

Image
Av med spindel, her blir lagerhusets ytre rullelager åpnet for verden, lett at det drysser sand/støv inn i lagerhuset.

Image
Løsne hånbrekkwire, løsne klipsen til bremserøret og forsiktig løfte ut og opp hele bremseskjoldet i ett stykke. Pass på å ikke bøye bremserøret unødvendig mye. Sikre skjoldet på plass med hyssing etc.

Image
Nå kan de fire boltene til lagerhuset løsnes (22mm pipe), disse satt som limt fast med karlsonslim, måtte bruke forlenger for å matche trykket.

Image
Med lagerhuset av, er det bare å løsne låseringen innerst, banke ut kulelageret med en dor, og banke nålelageret samme vei med en stor pipe eller noe med ca samme diameter som ytre lagerskål.
Vask så lagerhuset grundig i "fattigmanns WD-40", diesel.

Hjullagerjobben utviklet seg til bremsejobb, bremsecylinderen lakk bremsevæske, og jeg klarte å brekke lufteskruen :roll: Og deler har jeg ikke, det er jo søndag...

Image
Forsøkte BT`s avdrager verktøy, men nei, den sitter dønn fast, løsningen blir ny bremsecylinder fra Unneberg.

Men tiden kan fordrives med rens og rustbehandling (JT) :wink:

Image
Deler grovskrapet, sauset med JT, og lagt til solmodning.
Last edited by HappyT3 on 08 Aug 2012, 09:50, edited 1 time in total.
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Oppdatering: kjørte innom Unneberg i lunchen, og hurra -> handlet:

Image
Prisen var på formidable 145 NOK, ikke Lidl vare, men tilsynelatende ekte tysk kvalitet, dette var så billig at jeg kjøpte to stykker, så har jeg iallefall det klart når jeg frivillig velger å ta venstre side, eventuellt ved tvang hvis/når rumlings-visa begynner her også.
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Hei, HappyT3!

Fint at det ordna seg såpass kjapt!

Jeg ville montert den andre bremsepumpa/sylinderen med det samme, slik at det er gjort.

En ting mindre å tenke på som kan gå galt.

Forøvrig...når jeg tenker meg om....så burde bremserøret på baksiden gjerne vært litt lengre.

Dermed kan man lettere smette bremseskjoldet forbi lagerbosset og stubbaksel-enden ved lagerbytte.
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Bugman wrote:Hei, HappyT3!
Fint at det ordna seg såpass kjapt!
Jeg ville montert den andre bremsepumpa/sylinderen med det samme, slik at det er gjort.
En ting mindre å tenke på som kan gå galt.
Forøvrig...når jeg tenker meg om....så burde bremserøret på baksiden gjerne vært litt lengre.
Dermed kan man lettere smette bremseskjoldet forbi lagerbosset og stubbaksel-enden ved lagerbytte.
Det ordnet seg raskt, men til ingen nytte idag, jeg ligger værfast, lillesøstra til "Frida" har visst entret nabolaget, det pøsregner og blåser...
Siden jeg mekker "på åpen post" les friluft, så blir det for mye luft og regn til at jeg gjør noe inntil videre :cry:

Og ja du har rett, fikse venstre side, iallefall bremsesylinderen, kan være smart, mulig at jeg tar meg tid til det, vi får se. Jeg er smart, trur eg, men også utålmodig, det hender at utålmodigheten tar overhånd... :wink: Dette er jo et rullende prosjekt :wink:

Bremserøret var i korteste laget, med det var mulig å smette det forbi hindringene, så 5cm ekstra hadde vært gull.

Fortsetter muligens imorgen (væravhengig), stay tuned.

PS.
Image
Gjorde ett forsøk, men det blaffffra og bråkte i presenningen, trangt var det, og mørkt som svarte natta under, egner seg kun som pausebilde.
VonZu
-
-
Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2

Post by VonZu »

HappyT3 wrote:
Bugman wrote:PS.
Image
Gjorde ett forsøk, men det blaffffra og bråkte i presenningen, trangt var det, og mørkt som svarte natta under, egner seg kun som pausebilde.
Superundertøy, kjeledress, hodelykt og mp3-spiller :D
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Det var bedre vær igår 8)
Image
Lagersett og lagerhus, satt på renrommet for montering etter renhetsloven for brygging av lagervare.

ImageImageImageImageImageImage
Det indre lageret (kulelageret) må bankes inn til det butter i flensen, pakk det med fett, og bank det forsiktig inn med en dor, av typen ett/to slag på hver side inntil det butter i bunnen. Sett på låsering og pakningen.

ImageImageImageImage
Drei huset rundt, sett i senterhylsa, sikre denne på plass med noen feite kladder med fett, bank så inn det ytre lageret (rulle lager), dette sitter trangt, så pakk det med fett og putt det i fryseren over natta slik at det krymper, ta det rett ut av fryseren og bank det inn med å bruke det gamle lageret som verktøy slik at du unngår skade det nye lageret. Klask på plass tette-ringen, her er det faktisk ingen låsering.

ImageImage
Nå kommer utfordingen for folk som undertegnede, som ikke gidder å fjerne drivakslen, måtte tenke gruble litt, men fikk en ide på «ståltråtrikset», feste en ståltråd i enden av akselen, tre på lagerhuset og stramme ståltråden slik at akselen står i spenn på linja. Og banke forsiktig med lette slag inntil tetteringen entrer indre del av akselstubben. JT på alle deler gir en bonus også her, JT binder støv og skitt slik at det ikke drysser med fare for rusk i lagerbanene.

Image
Så var det på med bremseskjold og bremsedeler.

ImageImageImageImage
Før spindelen trykkes forsiktig på plass, følg med at det ikke tyter fett utenfor tetteringen, man vil vel ikke ha fett på bremsene?
Når gjengene kommer tilsyne, sett på sentermutteren og skru spindelen på plass.

Image
Så var det bremseskivas tur.
Nesten ferdig, mer kommer etterhvert...
Last edited by HappyT3 on 24 May 2013, 14:03, edited 1 time in total.
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Drøyet denne litt for ikke å bombardere dere, riktig fordøyelse av informasjon er viktig :wink:

Image
Mutterhylsa, eller hva det nå enn heter, i enden av bremserører satt bom fast, mykt kobber gjorde det vanskelig/umulig å løsne, kjøpte "ny" fra lager i Hvittingfoss traktene, en stor takk til IL Ducce.

MEN, under prøvekjøring, ved bremsing så sèg pedalen halvveis inn og så tok den....
Bremset jeg raskt en gang til tok den med en gang, rart...
Men, ikke så rart alikevel, hadde jo slurvet med selvstrammermekanismen.

Image
Finn èn feil, selvstrammerstager står ikke riktig i hakket. Fordelen med å ta bilder underveis ble en bonus, kunne jo feilsøke fra computeren :D
Det var superlett å fjerne skiva og fikse feilen.

Lesson learned:
Ved bytte av hjullager, kjøp ny bremsesylinder på forhånd, og anskaff bremserør med frittgående mutterhylser i begge ender på forhånd. Og dobbelsjekk at selvstrammeren er riktig montert, jeg er jo tross alt nybegynner på T3, alt jeg gjør er for første gang :wink:

Baronen flyr igjen, og det blir overnattingstur til helgen 8)
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

bjørn53 wrote: Er det ikke bedre med ei kanne som du tar ut av bilen og fyller for så sette den inn? Denne har også plass til nedsenkbar pumpe. Og så slipper du alt sølet. :)
Joda, tar den.
Startet med å bytte kran siden den innebygde bryteren ikke virket, hadde manuell bryter for start, og så lakk krana vann utover benken...
Image
Ny kran i posten, riktignok ikke brun som originalen, men grå, greit og stilmessig bra nok.

Fikk samtidig ryddet opp i kabelkaoset bak kjøleskapet og lagt inn ny on/off bryter for kjøleskapet.

Deretter var det operasjon vanntank:

Image
Lokk til vanntank og fleksibel slange fra BT, med gummiert avslutning på begge sider.

Image
Samme lokk/skrukork etter borring og spikking, det nye/selvpåførte hullet fluktet original flens i lokket.

ImageImage
Ren flaks gjorde at diameteren på gummihylsa til røret matchet flensen i Europrislokket som hånd i hanske :D

Image
Da var det bare å montere skrukork med slange på plass, før kanna trykkes inn i docking station.

Image
20 liters kanne i fast posisjon, rør/slange føres gjennom nytt hull i den nye hylla.

Image
Litt spikking i kryssfiner, og siste gummihylse fjernet i enden, røret var for langt og ble kuttet til passende lengde.

Image
Påfyllingsrørsendeholderen montert oppunder benken, her vippet inn i hvilemodus. Gummihylse limt på den fleksible slangen med TEC7, virket som glidemiddel (trangt), men når den herder blir det motsatt virkning :wink: Ny Grønn bryter for kjøleskapet skimtes til høyre, flyttet også 12V uttak til fronten av kjøkkenbenken, godt å få ledningskveilene bort fra bakrommet og plassert under vasken.

ImageImage
Påfyllingsrørendeholderen vippet ut i fylleposisjon, plasser trakt og "full tank, bitte".
Kunne jo egentlig bare dreie tuten på krana til venstre og fyllt direkte fra krana, uten å bruke kanne i det hele tatt :wink:
Odd. J
-
-
Car: T4 2000mod
Phone: 97731973

Post by Odd. J »

HappyT3

Hei, har også kjøpt meg en bt-pumpe. Enden på stussen ble den bare blendet med en gummiknott?
Image
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Jepp, helt riktig, for å ivareta tilbakeslagsventilfunksjonen så kjøpte jeg koblingen på maskinforretning, men mutterhetta hadde ett uønsket hull, her klippet jeg til en "runding" av en bensinslange, nå alt ble strammet til så ble det til en fin og tett gummipropp.
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Tallet idag er 2
Eksakt på dagen 2 års jubileum for tråden.
25.000 kjørte km med det rullende prosjektet.
Og over 20.000 visninger.

Tror jeg jammen fortjener en Aas 8)

Ps. bytta til vinterdekk på mandag kveld av helt naturlige årsaker :wink:

Legger ved bilder fra forrige helg, måneskinnstur med pyro campers, god sovepose er et must på denne tida:

Image
Helt lovelig parkering rett ved sjøen.

Image
God utsikt fra kontrollrommet.
Image
Colorline passerer.

Image
Komfyren varmes opp.

Image
Suppe må man ha i tillegg til fenalår og annet fludium.

Image
Månen ga godt lys denne kvelden/natta.
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Nå da sommeren er over, hvordan gikk forsøket med påmalte Whitesides-, og dersom det ikke ble som forventet fulgte du instruksene til punkt og prikke eller var det din fremgangsmåte som resulterte i at det ble som det ble?
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Buss Marius wrote:Nå da sommeren er over, hvordan gikk forsøket med påmalte Whitesides-, og dersom det ikke ble som forventet fulgte du instruksene til punkt og prikke eller var det din fremgangsmåte som resulterte i at det ble som det ble?
Kommer tilbake til whitesides med detaljer, hurtigkonklusjonen er:
- malinga sitter godt.
- men misfarges rimelig kjapt, har gått fra blendahvitt til nærmest svart i løpet av sesongen.

PS. Var på jubileumstur i Danmark nå i helgen (langhelg).

Båturen fortsatte på land natt til fredag. Blir like overrasket hver gang hvor mørkt det er å kjøre på natta i danmark høst/vinter i regnvær, ingen gatelys fører til at man enkelte ganger nesten må gjette seg til hvor veien går.
Image
Rådende forhold på dagtid, laaange sletter dekket av vann.

Image
Ikke en eneste T3 å se langs veien, men en liten boble dukket opp, kjørte kolonne en liten stund, men så var det opp i marsjhastighet igjen, bobla ble borte i bakspeilet og fikk seile sin egen sjø.

Image
Bilens hoved-ur, retrometallictypen, har vist seg å gå helt i sitt eget tempo, slik at den kan ikke brukes som referanse. Kjøpte en ekstraklokke som støtte-ur, ved fjærning av ben og bjeller vil den desigmessig matche dommerpanelet sånn nogenlunde, eller så lar jeg den være som den er.

Summa summarum, prikkfri tur, ca 50 mil totalt, hvorav 40 mil på Dansk flatmark. Verktøykasse ble ikke åpnet, måtte riktignok etterfylle litt bensin og spylervæske.
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Image
Da var nyklokka i hus, passet som hånd i hanske.
Image
Ble veldig diskret og kjedelig i forhold til metallic-retro-uret, men hva ofrer man ikke for nøyaktighet..

Image
Etter grundig vask ble dekkene slept inn for obduksjon. Med mokkabrune dekksider.

Image
Legg merke til at samme maling på metall (avbalangseringsloddet) har hold seg hvit, men på dekket er det brunt.

ImageImage
Vasket med whitespirit, som var effektivt, mulig litt for effektivt, den løste opp malingen og avslørte at brunfargen var kun på overflaten og det var hvitt under, så misfargingen kommer utenfra.
Så går man for denne dekkmalingen, så er det hyppig vask som gjelder, eller en form for imprignering (som jeg skal teste neste sesong).
PS. Jeg malte kun ett lag, det anbefales to lag og det kan jeg forstå hvis det må vaskes/renses hver 14`nde dag.

Image
8`rn i 185, viser at whitespirit renset godt, malinga ble borte.

Image
Fortauskanter tar dekkmaling, ikke til å unngå, fordelen er at det kan males over igjen.
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Bare et lite bildepopperi fra årets sommertur hvor bilens ytterpunkter ble testet. Motorveier, sommersol, styrt-regn, grusveier, terrengkjøring, by-,fjell- og kyst-ferie, og ikke minst V-Power diesel :roll:

Image
Start, Horten, før Bastøferga tar oss til Moss.

Image
Første overnatting, camping i Varberg.

ImageImageImageImage
Så bar det gjennom Skåne og over brua til Kjøben, før vi havna i Køge. Anbefales, ble i to netter på by-nær campingplass.

To be continued...
martins.macs
-
-
Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
Phone: 97071638

Post by martins.macs »

Fin tur og fine bilder! Kjekt å se at folk reiser på langtur med bilene sine.

Har du adresse eller nettadresse til den campingplassen nær Købe?

:)
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Hei Martin,
Vallø camping ligger perfekt:
kort vei fra motorveien (E47 og E20).
gang/sykkelavstand til sentrum
Gangavstand til sjøen.
Campingen er ikke en flat gressplen, men en furuskog.
Køge er en flott liten by.
http://www.valloecamping.dk/

Image
Fant en "skatt" inne på Vallø camping avdeling for fastboende, mistenker at eierene ikke vet hvilket "gull" de lar stå å gro fast.

Potensialet er stort, bare se her:

http://www.airstreamclassifieds.com/sho ... 7596&cat=6

Vel her fortsetter bildeserien:
ImageImageImage
Så fortsatte ferden over Storbælt og Fyn, timer med motorvei, ble etterhvert til smalere asfaltert vei, og tilslutt grusvei før vi havnet hos familie i Holsterbro-området.

ImageImage
Så en dag, plustelig, på parkeringen foran Superbruksen, så falt jammen døra av da den ble åpnet!

ImageImage
Hjemme på gården teipet jeg fast nedre kule med elektrikerteip, klinket sammen og limte bakre trinsehjul med loctite som midlertidig fix. Siden jeg hadde ferie brukte jeg en dag på forskjellige huggere, bare for å finne ut at T3 er utsolgt på bilopphuggere i danmark, tomt, slutt, utsolgt.
Forum-medlemmer hjalp til i delejakt (tusen takk), og en danske i bussforum kunne skaffe deler, men tidspunktet passet desverre ikke. Valgte å fortsette med provisorisk løsning.

Historien fortsetter i neste episode.
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Jepp da kommer neste episode:

Image
Etter 4 netter på gården, ble det avreise, kjørte tilbake samme vei og havnet i Lomma (Malmø), selvfølgelig på Lomma camping. Fant plass i ekspedisjonsavdelingen.

Image
Vi var jammen ikke alene alikevel, for en Tysk Joker dukket opp.

ImageImageImage
Fint og vakkert område med utsikt over havet, med Bærsebekk godt synlig i bakgrunnen. Lang-grundt var et også, passer godt for de med angst for dypet, samme brua på alle tre bildene, det siste tatt helt ute på tuppen, og flere hundre meter lengre ut står folk med vann til knærne...

Image
Grunnen til Lomma (Lomma sentrum var fint det også) var sykkeltur til Lund dagen etter. Lomma Camping lå nærmest. Kan herved anbefale et besøk i Lund, gammel universitetsby, med trange brosteinsgater og alt det som følger med. Bildet er fra èn av universitetsbygningene.

Image
Etter natt nummer to i Lomma, så kjørte vi til Norge mot Valdres, stoppet ved Tyrifjorden for overnatting. Regnmuren var brutt, og vi var desverre kommet til regnsiden....
Var forresten bortimot skremmende å plutselig være på svingete veien over Sollidhøyda etter at vi hadde vent oss til motorveier.

Forsettelse i neste episode.
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Image
Farvel til Tyrifjorden.

Image
Og velkommen til Fagernes, her var det faktisk oppholdvær da vi ankom, men på kvelden kom regnet og satte grepet utover natta, på morgenkvisten hadde vannet steget så mye at enkelte utsatte campingvogner (parkert i groper) måtte flytte da den stadig stigende vannstanden nesten rakk opp til dørken.
Uansett de flyttet raskt, enkelt og frivillig - i motsetning enkelte folk fra Rom, hvor nå det måtte være.

Whatevere, i Fagernes ventet vi på en nær kollega fra Pyrocampers som skulle ankomme med sin røde ustoppelige Toyota Hiace 4WD, for med 4WD som los og følgebil kunne være kjekt etter regn/regn/regn og våte seterstier...

ImageImageImage
Våte grusveier gikk fint med asfaltdekk, no problem. Værre var det med krøtterstiene. 4WD`en hadde så stor svingradius at den måtte ta noen svinger i to omganger og bruke tid :D
Baronen hadde liten svingradius nok, men måtte derimot bruke farta til hjelp for å komme opp bakkene, noe stopp var ikke på tale, da ville vi aldri kommet videre og måttet rygget ned igjen, eller blitt tauet videre av Toyota`n.
ImageImage
Vi kom opp tilslutt. Parkerte hybelen helt nede på "tunet" Toyotaen kom ikke ned, det var for trangt i porten og dessuten for liten plass til å snu.

Image
Etter nervepirrende bakkebestrebelser og adskillige høydemetere både opp og ned var det jammen godt med en ankerdram.

Forsettes i neste episode...
HappyT3
-
-

Post by HappyT3 »

Sendte bilen på EU kontroll idag, helt uten egenforkontroll.
Fikk nettopp vite over telefonen at høyre indre endeledd har slark og må byttes. Ellers helt OK.
Da blir`e vel telefon til Unneberg?
Og en etterfølgende bildetråd om "how to", håper det er lett oppgave (?) er ikke akkurat klima i januar for kosejobb.

Image
Indre endeledd, må vel være det jeg har merket i rødt, eller?

Edit/tillegg:
Hvis det er indre endeledd (skal sjekkes ikveld), så må jeg bytte hele stanga (OEM 251419803), og denne prisen ser jo ikke værst ut:
http://www.skruvat.no/Aksialledd-parall ... 07055.aspx
Post Reply