Da var to stk kondensatorer i bestilling, spent på når de er i hende - OG jeg er spent på om leverandør får med seg at jeg jo ikke kan bruke kondensatorer med andre egenskaper enn de to som engang virket sine egenskaper.
Skulle de være bolt on, er det bare å minne min aldrende Fader på at i kombinert bursdags- og julegave kunne jeg gjerne få ett flunkandes nytt Sønnak Exide GEL-batteri til campingdelen i bilen. Disse har jeg lenge og vel sett priset til "fra" kr. 2.500,- og oppover men jeg fant for etpar uker siden ett som passer fysisk med det som skal vekk, men som da har litt mer ompf i form av fler ampéretimer til disposisjon for Far
Med 120A dynamo ombord har man da litt tid før man må begynne koble på 230V for å få ladet batteriet.
Ser at cTEK har laget seg en krets for kjøpelystne hvor to strømkilder kan lade batterier (inntil to batterier, hhv start- og fritidsbatteri) og da er det ment at slike strømkilder skal være 12V'ish så solcellepanel er en god strømkilde i så måte. Bilens dynamo en annen.
Da skal jeg jaggu ønske meg en slik av min aldrende Moder til jul
Det ser dessverre ut for at min plan om å begynne skru på bilen må utsettes til etter at jeg har flyttet fra dagens kvarter til neste, nå som jeg har bare en bil på skilter kommer det til å bli dumt å skulle ta trikk med flyttekartonger når jeg har funnet annet husvære
Mangler for øvrig etpar ny-tilskudd til bilen for at alt skal være på stell i forbindelse med monteringsfasen av tjafset jeg skal ha i bilen. Recaroadapter slik at jeg kan bytte ut ortiginalsetet med Ergomedsetet mitt, f.eks, BH som var til T4a når bilen og bestillingen krever T4b men sånt er småtterier, alt løser seg. Ettersom jeg har hybelen ut januar, så er det ikke noe hastverk på restordrene heller.
Sliter med å få startet Eberspächeren, hjelpevarmeren til motoren - når jeg ikke engang får koblet av tempføleren bak støtfangeren så kommer man jo ikke igang med feilsøkingen. Så det blir en dag fronten står høyt, og jeg får plass til å legge meg under for å løsne tempføleren, putte neddi en binders og så gå og starte bilen. Starter Eberen da er jo feilen funnet i tempsensoren og starter ikke Eberen da går man videre på feilsøkingslista.
Beit meg merke i at Ebern til Vidvandre er en 3kW mens den hjelpevarmeren som sto i Multivanen var 5kW - muligens fordi den skulle varme opp bakover i bilen i tillegg til å være hjelpevarmer mens i Californiaen er den kun ment å være hjelpevarmer. For alt jeg veit, da.