VW T3 Joker 1983

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
T4Jan
-
-
Car: T3 '88, T4 '94

Re: VW T3 Joker 1983 (martins prosjekt nr.1)

Post by T4Jan »

Jeg kjøpte nettopp denne eberspacheren:
http://varme-klimaservice.no/eberspracher-d-2.html
Da får du jo norsk garanti også.
Har ikke montert den enda men regner med at det er mer enn nok til å få det godt og varmt i en isolert bil.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
martins.macs
-
-
Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
Phone: 97071638

Post by martins.macs »

T4Jan wrote:Jeg kjøpte nettopp denne eberspacheren:
Har ikke montert den enda men regner med at det er mer enn nok til å få det godt og varmt i en isolert bil.
Hei, takk for tipset. Dette ser interessant ut.

Har du bestemt hvor du skal plassere eberspacheren? Blir det i den originale plassen eller blir det en annen løsning?
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Det var da en behagelig pris, steike jeg er glad jeg ikke så den mens jeg hadde Tyskerbrakka :lol:

Martin, hva er status med bilen din nå - har du kjørbar bil eller er uhellene stadig i veien for at du og bil skal ha det bra ?

På lørdag starter Bullitour 2012 og det er en tur jeg har forbundet med deg & reisefølget da dere dro til Istanbul - for en tur dere må ha hatt og for en tur disse som reiser nå vil få 8)
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

Rudeboy wrote:Det var da en behagelig pris, steike jeg er glad jeg ikke så den mens jeg hadde Tyskerbrakka :lol:

Martin, hva er status med bilen din nå - har du kjørbar bil eller er uhellene stadig i veien for at du og bil skal ha det bra ?

På lørdag starter Bullitour 2012 og det er en tur jeg har forbundet med deg & reisefølget da dere dro til Istanbul - for en tur dere må ha hatt og for en tur disse som reiser nå vil få 8)
Statusen..hehe.. den er ganske konstant - under construction. Denne bilen kommer aldri til å bli ferdig. Det er alltid et eller annet som må fikses og hvis alt er fikset så blir bilen stjålet, krasjet sånn at man kan kan starte alt på nytt. Never ending story, altså.

Etter siste innbrudd mangler bilen tenningslås, og et par plast-deksler rundt rattet. Tenningslåsen har jeg fått så den skal monteres nå i helgen.

Styretang står også på vent og skal skiftes snart. Ellers er det viktigste på plass - fire hjul og motor bak :)

Utvendig bilen er stygg - riper, bulker og en rullemalt maling som dekker over alle sårene...

I sommer ble det ikke noe reise på grunn av oppgraderingen i mannskapet, men vi kommer sterkere tilbake neste sommer. Kanskje blir det Norge fra Lindesnes til N-kapp. :roll: Har veldig lyst.

Men Tyrkia er absolutt et land vi kommer tilbake til. Det er stort, det er interessant og mye å se. Masse spennende veier å kjøre i timevis. Veldig hyggelig og gjestfrie folk der også.

I 2010 klarte vi ikke å komme med T3 (girkasse gikk i stykker) til Tyrkia så det ble fly + leiebil. Men i løpe av de par dagene vi var der, fikke vi oppleve fantastiske veier og steder. Anbefales!

Image

Image

Image

Image
Martins
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Åååååååå, du slemme mann som legger ut bilder dagen før jeg skulle ha vært påvei dit :D

Vel, ikke bry deg om rullemaling, det finnes så mye verre enn det her i verden.
T4Jan
-
-
Car: T3 '88, T4 '94

Post by T4Jan »

martins.macs wrote:

Har du bestemt hvor du skal plassere eberspacheren? Blir det i den originale plassen eller blir det en annen løsning?
Jeg skal forsøke å montere den på en slik måte at den blir enkel å ta ut og montere i en annen bil.
Vi har en T4 og en T3 den skal inn. I T4'n blir den stående rett bak førersetet og blåser i retning skyvedøra.
I T3'n så tenkte jeg å montere den på høyre siden av motorluka bak, oppå motorkassen. Hvis jeg lager ei plate som er ca 15-20 cm over motorluka så får jeg plass til campingstoler og eberen under der.
eberen blåser da fremover med en varmluftslange som går fram under baksetet og ut der.
Ser at andre har brukt denne løsningen og den fungerer greit.
Så er planen å kjøpe et eksosanlegg ekstra til eberen slik at jeg bare setter over selve brenneren fra den ene til den andre bilen.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

T4Jan wrote:
martins.macs wrote:

Jeg skal forsøke å montere den på en slik måte at den blir enkel å ta ut og montere i en annen bil.
Vi har en T4 og en T3 den skal inn. I T4'n blir den stående rett bak førersetet og blåser i retning skyvedøra.
I T3'n så tenkte jeg å montere den på høyre siden av motorluka bak, oppå motorkassen. Hvis jeg lager ei plate som er ca 15-20 cm over motorluka så får jeg plass til campingstoler og eberen under der.
eberen blåser da fremover med en varmluftslange som går fram under baksetet og ut der.
Ser at andre har brukt denne løsningen og den fungerer greit.
Så er planen å kjøpe et eksosanlegg ekstra til eberen slik at jeg bare setter over selve brenneren fra den ene til den andre bilen.
Jeg tenkte også om montere Eberen bak inn i skapet over motoren men jeg er litt redd at det kan bli litt bråkete kanskje. Man sover jo rett ved siden. Kanskje god isolering kan hjelpe.

Jeg har begynt å leke med tanken om å montere Eberen framme bak dash-bordet på høyre side. Det er en del plass på passasjerens side og kanskje nok til varmeren.

Image

Jeg har tenkt å bruke Eberen også under kjøring og da er det greit at den varmer opp framme. Den kan også kobles til de originale luftkanalene sånn at varmen blir blåst videre i bakerste delen av bilen. Det blir kanskje også litt stillere å ha den der framme når man skal sove. Skal prøve å få den montert i løpe av Juleferien.

:)

I dag ble de "nye" vinterdekk og felg. Ohh.. og det ble så mye mer behagelig å kjøre over humper i veien. De harde sommerdekkene er ubrukelig på veiene i Bergen ihvertfall :x

Det ble bling-bling Audi/Vw felger 16". Ikke noe særlig fint på T3 men funksjonelt :)

Image

Let it snow, let it snow.. Image
Martins
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Er ikke helt 1983, men ikke verre enn det mange andre har!

Synes det ser greit ut!

Gikk opprydding etter bandittene bra?
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

Bugman wrote:Er ikke helt 1983, men ikke verre enn det mange andre har!

Synes det ser greit ut!

Gikk opprydding etter bandittene bra?
Ja, det kan alltid bli verre...

Image

Oppryddingen har gått greit. Skiftet tenningslås og rattlås. Plast dekslene skal skiftes/fikses i juleferien når jeg får tilgang til varm garasje.

Gikk til polisen for å anmelde saken. Fortalte hva som hadde skjedd og plutselig ble polisen litt stressa og måtte tilkalle flere kolleger og ta noen telefoner. Jeg ble sendt ut for å vente. Jeg tenkte - oi, shiiit, nå skjer det noe, faktisk. Kanskje har de kommet på spor til noe, kanskje blir det blått-lys, skyting og biljakt... Image

Etter en god halvtime ble jeg hentet inn igjen og fikk beskjed om at de har... bestemt hvilke skjema jeg skal fulle ut. Det viste seg at det store oppstyret var bare på grunn av at de viste ikke helt hvilken skjema skal jeg fulle ut. Tyven hadde slippet håndbrekke og bilen hadde trillet bakover ca. 1m noe som betyr at dette er ikke lenger bare en innbrudd men at det har vært biltyveri og da skal man fulle ut et annet skjema. Heldigvis klarte polisen å finne ut det rette skjema og jeg fikk bidra med å samle inn data som skal sendes til statistikk-avdelingen.
Martins
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

Å du store gledens dag i dag. Av alle vrakbilene i gaten min så har jeg blitt den eneste heldige som har fått et uslående tilbud om å sende bilen min til Afrika! Direkte, for penger, kontanter! Woohoo!

Image
Martins
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

lol send meg tlf nr har en og annen som har klart behov for tørrere klima B-)

Sent from my LT18i using Tapatalk 2
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Caravelle nord
-
-
Car: T3 1.6 TD,90,T3 1.6 TD,86 og T3 1.6 D,83(hugges)
Phone: 97100033

Post by Caravelle nord »

Vil tru at den D2 e stor nokk i massevis te en T3. 2.2 KW e masse. Ta ei varmluftsvifte på 2 KW å sett inn i bilen en vinterdag..så har du et utgangspunkt m.t.p varmen du får.
Det e jo ikke badstu du ska ha,så en D4 eller D5 vil bli overkill :shock:
Å me popp-up tak så kan du risikere at du førvandle bilen om te en varmluftsballong :mrgreen:

Når det kjæm te alt det andre du har gjort me bilen din,så e det et frammifra supert stykke arbeid du har jort. Men æ hadde drette i naboa å montert bevægelessensoralarm først såm sist :twisted:
Stig

http://pulversjaktblogg.blogspot.com/

1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.

Post by martins.macs »

Caravelle nord wrote:Vil tru at den D2 e stor nokk i massevis te en T3. 2.2 KW e masse. Ta ei varmluftsvifte på 2 KW å sett inn i bilen en vinterdag..så har du et utgangspunkt m.t.p varmen du får.
Det e jo ikke badstu du ska ha,så en D4 eller D5 vil bli overkill :shock:
Å me popp-up tak så kan du risikere at du førvandle bilen om te en varmluftsballong :mrgreen:

Når det kjæm te alt det andre du har gjort me bilen din,så e det et frammifra supert stykke arbeid du har jort. Men æ hadde drette i naboa å montert bevægelessensoralarm først såm sist :twisted:
Ja, det blir en D2. D4 blir litt overkill og ikke minst dyrt. Det jeg har ikke bestemt ennå er plasseringen. Jeg kommer til å bruke varmeren også under kjøring og da er det viktig at den varmer godt framme. Skal se om jeg får pakke den under dashbordet.

Skal få litt kvalitetstid i garasjen på slutten av desember. Planen å få montert varmeren og isolere frontdelen litt bedre.

En annen ting er giroveerforing. Den er så utslitt nå at det er ingenting å fikse der. Planen er å gå over til wire. Blir spennende å se om det skal fungere.

Også har jeg veldig lyst på ekstra lys men plasseringen er litt vanskelig å finne :roll:
Martins
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

VW T3 Joker 1983 (martins prosjekt nr.1)

Post by subwoofer »

Det er ikke så mange delene du trenger å skifte for at giroverføringa skal bli god som ny. En tusenlapp i deler så har du skiftet alt som slites. Günzl er din venn.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

subwoofer wrote:Det er ikke så mange delene du trenger å skifte for at giroverføringa skal bli god som ny. En tusenlapp i deler så har du skiftet alt som slites. Günzl er din venn.
Tja.. jeg har byttet en del allerede, juster og justert. Det fungerer perfekt i i en måned men blir dårlig igjen.

I sommer fikk jeg testet en T3 med wire og det var utrolig behagelig å skifte gir. Gangen på girspaken var litt for lang men dette kan fikses enkelt.

Og det går ann å bruke wire fra styringsmekanisme til båter. Da blir det ikke så dyrt heller.

Eksperimentering blir det men har veldig lyst å prøve. Kanskje blir det bra til slutt.
Martins
subwoofer
-
-

Post by subwoofer »

Eksperimenter er alltid gøy, men av og til frustrerende.

På Rødtopp skiftet jeg foringene på gaffelen foran, begge foringene på staget og ikke minst kule og kopp bak, det ble fint og holdt seg fint... Du er forresten sikker på at du ikke har noen slitne motor- eller girkassefester som gjør at ting flytter på seg?
Joachim

martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

subwoofer wrote:Eksperimenter er alltid gøy, men av og til frustrerende.

På Rødtopp skiftet jeg foringene på gaffelen foran, begge foringene på staget og ikke minst kule og kopp bak, det ble fint og holdt seg fint... Du er forresten sikker på at du ikke har noen slitne motor- eller girkassefester som gjør at ting flytter på seg?
Jo, det er slitt i nesten alle ledd, også girkassefestet. Jeg mistenker også at selve girkassen tyller litt. Uansett så må jeg bytte klutsj og da blir det "ny" girkasse og ny feste.

En annen grunn at jeg vil gjøre noe med giroverføringen er selve plasseringen av girspaken. På de nyeste modellene er plasseringen fin men på de gamle er spaken litt langt vekke. Med korte, stive, late armer blir det mye bøying framover. Planen er å få plassert girspaken i en litt mer behagelig posisjon.
Martins
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

Stemningsbilde fra garasjen. Ikke noe pent :?

Image

Fikk tak i en ny Eberspacher AirTronic D2 med Easy Start timer. Med denne kan man sette opp dag og tid når Eberen skal slå seg på og av. Praktisk, men ulempen er at man ikke kan stille inn temperatur. F.eks 22 varmegrader. Det er kun styrken som kan justeres (maks-min) men ikke temperaturen. For å stille inn temperaturen trenger man Room temperature sensor. Ikke akkurat billig så jeg lurer på om det er noe vits å kjøpe den sensoren? Kanskje holder det med at man kan justere kun styrken? Faren med den eksterne-sensoren er jo også at Eberen slår seg på og av mye. :roll:

Og en annen ting. Finnes det noe luftfilter til luftinntak?
Martins
martins.macs
-
-

Post by martins.macs »

En liten oppdatering etter et par ukers opphold i garasjen. I utgangspunktet planene var større men som vanlig så ble det ikke nok tid til alt. Men noe ihvertfall ble gjort.

Prioritet nr.1 var å fikse varmen i bilen. Når temperaturen ute senker ned til minusgrader blir det veldig lite varme i bilen. Jeg får maks 40-50 plus grader ut i fra den diesel-rakkeren. Ja, jeg har byttet termostatt. Til og med tre forskjellige! :?

Har prøvd å fikse også gamle Eberen men der var det bare støy og lukt. Prøvde med brukt Trumatic gassvarmer. Fungerte fint i en stund men ble veldig ustabil og lite trofast i store minusgrader. Nok var nok og jeg gikk for en helt ny Eber D2.

Jeg valgte en med Easy Start timer som gir mulighet å forhåndsinnstille tid når varmeren skal slå seg på. Praktisk men jeg savner også en termoregulator. Den skal bestilles og ettermonteres.

Image

Så ble det kjøpt inn sentral-lås med fjernkontroll og nytt alarm.

Image

Det store spørsmålet var hvor skal jeg montere Eberen. Det enkleste hadde vært sikkert å plassere den på det samme stedet hvor den gamle har stått men jeg synes at plasseringen er litt uheldig spesielt med tanke på at Eberen skal brukes også under kjøring når det er kaldt.

Til slutt fant jeg plass under dashbordet framme.

I samme slengen når panelet er demontert ble det bestemt at noe må gjøres med ledningene framme. De gamle er nå 30 år gamle med masse tilleggs-ledninger og skikkelig spagetti. Flere av de hadde smeltet sammen og kortsluttet, teipet rundt med isoleringsteip, knekt osv. Ikke pent og trygt lenger.

Image

Image

Siden jeg hadde stående en delebil så ble det bestemt å bruke ledninger fra delebilen men denne bilen var en 90 modell og bensin... med andre ord - det ble en del jobb å få det til å fungere riktig. Heldigvis fikk jeg hjelp fra en som har litt mer peiling på ledninger.

Delebil. En 90 modell 2.1wbx coach. Fin bil men litt for mye rust og karosseriskader for å redde den. Dessverre.

Image

For å skifte alle ledninger og montere Eberen under dashbordet så måtte jeg åpne fronten. Men når man begynner å demontere ting på T3 så finner man bare mer og mer jobb. Nå viste det seg at radiatoren var ganske utslitt. Det var nok med å dra fingeren over så pulveriserte seg materialet. Heldigvis var radiatoren fin på delebilen så den ble byttet.

Image

Og en del rust..

Image

Det var første gang når jeg hadde radiatoren ute på denne bilen og plutselig var det fri tilgang til en ellers godt gjemt plass med massssse rust. Gledelig var det ingen hull men bare pen "overflaterust" som det blir fint kalt i salgsannonser..

Rustfjerner + stålbørste + grunning og rustbeskyttere. Ærlig talt så tviler jeg på at det skal gi noe effekt (beskyttelse). Men alltid kjekt å prøve ut noe nytt i den evige kampen mot rust.

Image

Image

Mens rustbeskyttelsen tørket var det på tide å få EL-speil på plass. Å få EL-speil var en drømm siden første dag jeg eide bilen men det aldri ble nok tid til å få gjort dette. Selve speil fikk jeg kjøpt her på forumet. Speilene var ikke i noe særlig god form og måtte repareres. Glasset var knyst, mekanismen satt fast og det var flere store sprekk. Ikke noe særlig pent.

Image

Image

Image

Image

Nytt glass med varmekabler på plass.

Image

Jeg valgte å lakke speil i bilens farge men nå ser jeg at det hadde vært best å ha de svart. Det får jeg fikse når bilen skal lakkeres på nytt en vakker dag... Også mangler jeg deksler som står på selve speilfeste.

Image

Selve monteringen av speilene gikk greit men det tok ganske god tid til å trekke alle ledningene.

Mens dørene var ute for å feste speil ble de også isolert på nytt. Før hadde jeg bruk asfaltplater men det ga ikke noe effekt så jeg tenkte å prøve noe annet.

Image

Materialet for å dempe vibrasjon. Asfaltplater men i mye bedre kvalitet.

Image

Deretter lyddempende matter.

Image

Samtidig ble det installert også nye motor til sentral-lås og trykket nye ledninger.

Nytt alarm installeres. Og alle ledningene skal kobles til ett eller annet. Det skal ikke mye til for å få krøll...

Image

Alt av de gamle ledningene strippet vekk. Kjekt å få litt oversikt.

Image

I samme slengen blir bremsepumpen skiftet. Den gamle begynte å bli litt hardt. Også et nytt (brukt) varmeapparat ble montert.

Image

Ledningene begynner å komme på plass.

Image

I mellomtiden kom en hyggelig pakke fra Tyskland. Noen små gummidinger og nytt støff til setter bak.

Image

Nytt gummi til pedalene.

Image

Og to små hyggelige dyngser fra busschmiede.de. Fungerer veldig bra og er kjempe effektive i forhold til de gamla mono-tissere.

Image

Image

Da var det på tide å innpasse Eberen. Etter mye fram og tilbake fant jeg ut at eberen kan fint plasseres under dashbordet. Det hadde vært kanskje enklere å finne plass i noen av skapene bakerst i bilen men da blir det litt utfordrende å få luft helt framme og det blir mye støy når man skal sove og Eberen skal være på.

Image

Varmtluft blir blåst videre inn i de originale luftkanalene som leder lufta videre til bo/sove/sitte delen.

Image

I tillegg ble det laget to luft utgang som skal blåse varmt luft framme.

Image

Planen er også å kjøpe en Y deler sånn at jeg kan lede lufta rett til vinduene gjennom originale luftkanaler som ligger bak dashbordet.

Framme ble det laget eksos utgang, luftinntak, varmeluftinntak og drivstoff slange.

Image

Image

Luftinntak til venstre i hjørnet. Eksos rør har fått varmeisolasjon.

Image

En liten distanser for at eksosrør skal ikke komme kontakt med karosseri.

Image

Videre går eksos ned til en liten eksospotte. Det var litt vanskelig å finne en grei plassering. Den eksospotten blir ganske varm og det er den som "lager" mest støy.

Image

Så videre. Slangen avsluttes rett før høyre hjul.

Image

Drivstoff pumpen ble plassert framme over reservehjul først men det viste seg at pumpen slet med å suge opp drivstoff så måtte flytte den nærmere tanken (mangler bildet).

Feil plassert pumpe.

Image

På et tidspunkt tenkte jeg at dette kommer aldri til å ta slutt. Det verste var ledninger.. Men også alle andre små enkel ting tok så lang tid. Bare for eksempel å få innstalert coach listene i dørene tok en god stund. For det første så måtte hullene lages og så dørene justeres på nytt. En så liten oppgradering men tok så lang tid..

Image

Støyisolering

Image

Det ble en kombinasjon med det gamle og nye.

Image

Nye gummimatter til stegtrinn.

Image

Endelig ting begynner å komme på plass..

Image

Små detaljer er viktig. Det gamle dekselet som var knekt i flere steder har irritert meg årevis. Nå blir det et nytt og shiny deksel.

Image

Ta-da! Nesten ferdig.

Image

Som alltid så rekker man ikke å bli ferdig med alt. Jeg har ikke funnet en god plassering til EL-speil justeringsknappen og Eber kontroll-display. Foreløpig har jeg montert disse i dekselet bak girspaken. Dette ser ikke fint ut og plasseringen er veldig upraktisk. Her må det tenkes noe bedre.

Og til slutt ble det en liten besøk på bilverkstedet.

Der ble det byttet begge hjullager framme og det meste av foringer + geometri justert.

Image

Image

Kort oppsummering:

- nytt Eberspacher installert
- nytt alarm
- nytt sentrallås med fjernkontroll på alle dør
- nye to-hulls tissere
- byttet varmeaparat
- nye gummipakninger på alle dør.
- EL-speil med varme
- lyd og vibrasjons demping framme
- 80% av ledningsnett byttet ut
- coach lister i framdørene
- noe rust fjernet og impregnert med rustbeskyttelse
- byttet det meste av føringer framme + hjullager.

Tja.. da var det alt for denne gangen. Nå har jeg også fått et strengt beskjed om å ikke nærme meg garasjen i nærmeste framtida. Og ingen pengeinvesteringer i deler heller! Image

Men T3 er jo en never ending story...

så jeg har satt i gang en liten girkasse restaurering/ombygging Image
Martins
VonZu
-
-
Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2

Post by VonZu »

Veldig kjekk tråd, og mye godt arbeid!
Hva slags grå masse brukte du for å reparere speilet?
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Kjempebra arbeid du gjør her, Martins!

Og smart å lede varmen inn slik!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

El speil knappene har du hull i dørpanelet for, se på baksiden av panelet
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Høres upraktisk ut med styringa til Eberen bak girspaken, ville det ikke vært naturlig å hatt denne foran girspaken - f.eks på dashen ?
OddN
-
-

Post by OddN »

ducce999s wrote:El speil knappene har du hull i dørpanelet for, se på baksiden av panelet
Litt usikker på om hullet du snakker om er der på så tidlige dørtrekk... Elspeil kom vel ikke før ca 86.
subwoofer
-
-

Post by subwoofer »

Har du tenkt på å isolere slangene fra motoren fram til varmeapparatene? Siden du ikke får opp tempen uansett termostat må det bety at du mister for mye varme gjennom slanger og rør. Hjelper det hvis du stenger ventilen på begge apparatene, får du arbeidstemperatur da?
Joachim

Post Reply