Endte da opp med å kjøpe en 1986 t3 syncro som en kompis av meg har hatt stående en stund. Den har ikke vært på veien på noen år, men ved siste eu kontroll var det ikke noen voldsomt store feil som måtte rettes opp i. Det ble bare rett og slett aldri gjort noe med.
Motoren var i utgangspunktet en 1,9, men er byttet til en 2,1i for en stund tilbake. Motoren starter, men hadde noen voldsomme ulyder. Bilen har vært eid av et lokalt kraftlag og er påmontert blinklys, lyskaster og hydraulisk kran. Så den er en skikkelig lekkerbisken
Teknisk fungerer den stort sett ellers som den skal(tror jeg), men det er noe overflaterust på karoseriet som kanskje med tiden blir gjort noe med.
Planen min var først bare å gjøre en easyfix på motoren, for så å hive den inn igjen og bruke bilen. Men når jeg nå har demontert motoren og fant det forventede ikke-tilstedeværende rådelageret, frister det plutselig og ta en real overhaling av motoren. Kanskje girkasse og akslinger også får seg litt kjærlig ettersyn.. Skjønner på dette tidspunktet at jeg muligens har fått meg en ny tidkrevende hobby(les: pengeslukende), som igjen gjør at min samboer er nødt til å tusle ut i garasjen om hun vil se noe til meg
Ting blir nok ikke å skje i en forrykende fart her, tar det i utgangspunktet som et fint langtidsprosjekt(tror jeg, nok en gang..) Så noen bilder vil det sikkert komme her innimellom når jeg finner ut hvordan jeg får lagt de inn og det er noe nytt og fortelle