Noen som har noen tips for hvordan jeg skal få dratt ut den stempelbolten med noe snacks jeg kan mekke ihop lett i garasjen?
Løsne stempelbolt på WBX?
-
Vegar86
- Car: 86 T3 Sika DJ Syncro med TICO kran
- Phone: 97199327
Løsne stempelbolt på WBX?
Skal bytte et havarert rådelager og sliter litt med å få ut stempelbolten uten noe spesial VAG verktøy. Boka refererer til VAG 3091, et verktøy som jeg forsåvidt kunne få låne av verkstedet her i neste uke, men jeg reiser på jobb da og har ikke tid å vente så lenge
Noen som har noen tips for hvordan jeg skal få dratt ut den stempelbolten med noe snacks jeg kan mekke ihop lett i garasjen?
-
Chewie
- -

- Car: '84 Transporter
- Phone: +4528442904
Re: Løsne stempelbolt på WBX?
Vegar86 wrote:Skal bytte et havarert rådelager og sliter litt med å få ut stempelbolten uten noe spesial VAG verktøy. Boka refererer til VAG 3091, et verktøy som jeg forsåvidt kunne få låne av verkstedet her i neste uke, men jeg reiser på jobb da og har ikke tid å vente så lenge![]()
Jeg brugte en gjengestang med en passende skive bak stempelbolten og en mutter. I den andre enden brukes en plate e.l. og en mutter - da er det "bare" at spenne bolten på gjengestangen og stempelbolten kommer med ut. Husk at sette noe mellom stempel og blokk så ikke alt press kommer på råden.
varm opp stempel med f.eks en propan brenner så kan du dra den lett ut
Jørn Tangen
-
Vegar86
- Car: 86 T3 Sika DJ Syncro med TICO kran
- Phone: 97199327
Takk for tips, skal gjøre et forsøk