Løsne stempelbolt på WBX?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Vegar86
Car: 86 T3 Sika DJ Syncro med TICO kran
Phone: 97199327

Løsne stempelbolt på WBX?

Post by Vegar86 »

Skal bytte et havarert rådelager og sliter litt med å få ut stempelbolten uten noe spesial VAG verktøy. Boka refererer til VAG 3091, et verktøy som jeg forsåvidt kunne få låne av verkstedet her i neste uke, men jeg reiser på jobb da og har ikke tid å vente så lenge :roll:

Noen som har noen tips for hvordan jeg skal få dratt ut den stempelbolten med noe snacks jeg kan mekke ihop lett i garasjen? :)
Chewie
-
-
Car: '84 Transporter
Phone: +4528442904

Re: Løsne stempelbolt på WBX?

Post by Chewie »

Vegar86 wrote:Skal bytte et havarert rådelager og sliter litt med å få ut stempelbolten uten noe spesial VAG verktøy. Boka refererer til VAG 3091, et verktøy som jeg forsåvidt kunne få låne av verkstedet her i neste uke, men jeg reiser på jobb da og har ikke tid å vente så lenge :roll:

Noen som har noen tips for hvordan jeg skal få dratt ut den stempelbolten med noe snacks jeg kan mekke ihop lett i garasjen? :)

Jeg brugte en gjengestang med en passende skive bak stempelbolten og en mutter. I den andre enden brukes en plate e.l. og en mutter - da er det "bare" at spenne bolten på gjengestangen og stempelbolten kommer med ut. Husk at sette noe mellom stempel og blokk så ikke alt press kommer på råden.
klystèr
-
-

Post by klystèr »

varm opp stempel med f.eks en propan brenner så kan du dra den lett ut
Jørn Tangen
Vegar86
Car: 86 T3 Sika DJ Syncro med TICO kran
Phone: 97199327

Post by Vegar86 »