Jeg er den lykkelige eier av en 2009 Multivan Highline 4motion. Jobber i Nato, så jeg fikk bilen avgiftsfritt:). Blir dog dyrt å ta den med hjem...
Plutselig kommer jeg meg ikke ut av bilen forran, da metall-delen som wiren til dørhåndtaket (den blanke greia man drar i) er knekt. Noen som har opplevd noe slikt? Verkstedet hevder de må bytte hele dørtrekket for å reparere - og det koster penger...
Alle gode forslag til løsninger mottas!
I tillegg har ryggesensoren blitt stille. Den har ikke vært borti noe - det virker bare som om den er "slått av". Noen tips?
Kim
Ungarn
Knekt mekanisme i dørhåndtak multivan + taus ryggesensor
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Knekt mekanisme i dørhåndtak multivan + taus ryggesensor
Du skriver Ungarn. Er det stedet du er i ville jeg nå tatt det på verkstedet der. De bør være billig på deler og timer.
Håndtaket bør kunne fåes løst, så det ville jeg sjekka opp. Det er vel en enhet i selve dørtrekket.
At ryggesensoren har takka for seg hadde nå iallefall jeg vært glad for...
Men hvis du skal ha det reparert, så vil jeg nå fått den inn på verksted for sjekk. Der bør de kunne svare med diagnoseapparat om hva som er skjedd.
Du har garanti på denne fortsatt, så her er det VW verksted som gjelder.
Håndtaket bør kunne fåes løst, så det ville jeg sjekka opp. Det er vel en enhet i selve dørtrekket.
At ryggesensoren har takka for seg hadde nå iallefall jeg vært glad for...
Men hvis du skal ha det reparert, så vil jeg nå fått den inn på verksted for sjekk. Der bør de kunne svare med diagnoseapparat om hva som er skjedd.
Du har garanti på denne fortsatt, så her er det VW verksted som gjelder.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Re: Knekt mekanisme i dørhåndtak multivan + taus ryggesensor
Jupp - er i Ungarn, men kjøpte bilen her også. Kun to år garanti - gikk ut i sommer, og nå kommer trøbbelet...
Har fått pris på deler til døra på 3000,- NOK. Hadde regnet med 300 for håndtak...
Holder meg til merkeverksted foreløpig, da de er de eneste som snakker noenlunde forståelig. Rimelige timer, men det blir dyrt allikevel...
Har fått pris på deler til døra på 3000,- NOK. Hadde regnet med 300 for håndtak...
Holder meg til merkeverksted foreløpig, da de er de eneste som snakker noenlunde forståelig. Rimelige timer, men det blir dyrt allikevel...