sette løsning i lang T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
therkildsen
-
-
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574

sette løsning i lang T4

Post by therkildsen »

I kort T4 med 8 setter så er det 2 setter på rad 1, 2+1 setter på rad 2, 3setter på rad 3.
I lang T4 med 8 setter så er det 2 setter på rad 1, 2+1 seter på rad 2, 2+1 seter på rad 3.
er ivert fall sån de jeg har sett.
så til mitt spørsmål kan en ta en 3 setter i fra rad 3 i en kort bil og sette inn som 3rad i en lang T4 eller må man ha 1+2setter for og bygge om en lang T4 fra 5 setter til 8 setter??

grunen til at jeg spør er at traff på en i dag som ville kjøpe min vist jeg skule selge og så fant jeg denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31389254 på finn.no og jeg må ha 8setter så da kan det jo bli bil bytte vist det er greit og få tak i de 3 siste setene som mangler til den på finn.

regner med at det er letere og finne ein 3seter en 2+1 for den 2+1 som står i 3 rad på lange har veld andre bein eller kan en bruke helt likke til sånne som står på rad 2??

dette blei kansje rotete spurt men håper noen skjøner og kan gi meg et svar :)
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
ulven
Car: T4 1994 CL

Re: sette løsning i lang T4

Post by ulven »

setet i tredje rad i en kort utgave, passer som fjerde rad i lang utgave.
Mener det er litt forsjell på festebøylene til seteryggen.
Dette setet er ment å hvile på to gummiklosser på hjulbuene bak.

Jeg har montert 1+2 seter fra andre rad som 3. rad i min lange utgave. det funker fint. :D
94 Caravelle 2,4 Lang 8 Seter
therkildsen
-
-

Post by therkildsen »

er det fester bak treka til og feste bøyler til 3 setter på 3 rad i lang utgave ??
ulven
Car: T4 1994 CL

Post by ulven »

Det er kun bakerst det er fester for treseteren, altså som fjærde seterekke på en lang utgave. Hullene til 3 seter er ferdige i gulvet, plugget med plastpropper.

Det er to bøyler som fester ryggputa helt oppe på begge sider med en "smekklås".
På kort utgave ser det ut som disse er festet på bakerste stolpe, men på lang utgave, er disse festet i veggen rett under ruta. derfor er formen på disse bøylene forskjellige.

For tredje seterekke var det ferdige huller i gulvet til 2 seteren , så lagde vi nye huller til enkeltsetet, og brukte store skiver.
Opprinnelig har min bil vert bygd om til minibuss, med norske buss-seter. brukte disse skivene (ca 5 mm tykke, ca 100x100 mm firkantet) under gulvet.
Det som er dritt, er at du må ha selefester som henger fra over vinduskarmen, og ned ca midt på vinduet. Disse er det viktig å få med fra donorbilen.
94 Caravelle 2,4 Lang 8 Seter
therkildsen
-
-

Post by therkildsen »

er det hull på baksiden av side trek til og feste nr 4 på bildet i lange T4 på rad nr 3

Image

sån så en kan sette inn 3 setter på 3 rad sån som det er gjort på denne
http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=37825531

eller må man bore hull og feste muter/jern som er gjenget med m8 for og få feste?

grunen til at jeg spør er at jeg har kjøpt denne
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37702148

og ønsker og flytte fram 3 setteren til rad 3 for jeg har kjøpt den uten 2setteren på rad 3

får jeg flyttet 3seter fram til rad 3 får jeg en 8setter med god bagasje plass som jeg ønsker
Post Reply