Sterkere lys i front.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Re: Sterkere lys i front.

Post by Neergård »

Min erfaring med Mega-Blue er at de røyk før det hadde gått 1 måned! Begge 2!
Har ellers ingen svar til deg på forrige spørsmål desverre.
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
PIO
-
-

Post by PIO »

Neergård wrote:Min erfaring med Mega-Blue er at de røyk før det hadde gått 1 måned! Begge 2!
Har ellers ingen svar til deg på forrige spørsmål desverre.
Ok... Jeg kjørte med 100w/80w-pærer i min i rundt 1,5 år.....
Skiftet ikke pærene før jeg var på EU-kontroll :lol:
Hilsen
Svein Erik
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

PIO wrote:Kan jeg få komme med et spørsmål, litt på siden av det som tråden handler om :oops:

Den venstre hovedlykta mi har ikke nærlys. Har skiftet pærer, men ingen bedring.
Fjernlyset i denne lykta virker helt fint, og både nærlys og fjernlys i den høyre lykta virker fint.
Går nærlyset til lyktene på to forskjellige sikringer ?

Jeg har sjekket sikringsboksen, men finner ingen sikring som er deffekt :?
Noen som vet nummeret på sikringen som "styrer" nærlyset i den venstre frontlykta ?
For ordens skyld, lykta som er på førersiden :D
Høyre og venstre nærlys går på to forskjellige sikringer. Jeg mener at det er sikring nummer 1, helt til venstre på sikringstavla, som går til venstre nærlys. Sikring 2 til høyre nærlys.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
PIO
-
-

Post by PIO »

Takk for det :)
Hilsen
Svein Erik
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

Siden denne tråden omhandler sterkere lys, Biltema lysforsterker og pluss 30% pærer tar jeg det her.

Byttet til Osram night breaker + 30% pærer tidligere i sommer (H4) og monterte Biltema lysforsterker sist onsdag. Det ble merkbart hvitere lys men på lørdag hadde jeg bare et nærlys igjen og i dag på vei hjem fra jobb ikke noe nærlys. Begge pærene røyk på under en uke. Mistenker at disse + 30% pærene er basert på lange ledninger og spenningsfall. Satte inn 2 stk A4 H4 Osram i dag i håp at de var mer enn en uke. Er det flere som har erfaringer med disse 30% pærene og lysforsterker sett ?
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Har kjørt med night breaker uten lysforsterker i alle fall, og de varer ca. et år. På T3en min har jeg pærene som stod i når jeg kjøpte bilen, og det var i 2005...
Et år levetid med mye spenningsfall, da lever de nok ikke lenge med høyere spenning nei...
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

Vissvass wrote:Siden denne tråden omhandler sterkere lys, Biltema lysforsterker og pluss 30% pærer tar jeg det her.

Byttet til Osram night breaker + 30% pærer tidligere i sommer (H4) og monterte Biltema lysforsterker sist onsdag. Det ble merkbart hvitere lys men på lørdag hadde jeg bare et nærlys igjen og i dag på vei hjem fra jobb ikke noe nærlys. Begge pærene røyk på under en uke. Mistenker at disse + 30% pærene er basert på lange ledninger og spenningsfall. Satte inn 2 stk A4 H4 Osram i dag i håp at de var mer enn en uke. Er det flere som har erfaringer med disse 30% pærene og lysforsterker sett ?
Fått mandags pærer du da :wink:
Jeg har brukt Osram sine Night-Breaker og Biltema lysforsterker snart ett år nå og har bare gode erfaringer.
Med disse pærene og lysforsterkeren så blir lyset bedre og du sparer belastningen på lysbryteren :wink:
Kjøp deg Night-Breaker pærer igjen og prøv igjen :) Kan ikke være like uheldig hver gang 8) (men du veit at du ikke skal ta på pære glasset under montering? Pærene ryker fortere da vet de :P )
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

vwcoach wrote:
Vissvass wrote:Siden denne tråden omhandler sterkere lys, Biltema lysforsterker og pluss 30% pærer tar jeg det her.

Fått mandags pærer du da :wink:
Jeg har brukt Osram sine Night-Breaker og Biltema lysforsterker snart ett år nå og har bare gode erfaringer.
Med disse pærene og lysforsterkeren så blir lyset bedre og du sparer belastningen på lysbryteren :wink:
Kjøp deg Night-Breaker pærer igjen og prøv igjen :) Kan ikke være like uheldig hver gang 8) (men du veit at du ikke skal ta på pære glasset under montering? Pærene ryker fortere da vet de :P )
Ja det må ha vært mandagspærer jeg har fått da :) Jeg er klar over at man ikke skal ta på sånne pærer :)
Skal se hvordan de A4 Osrampærene lyser, er jeg tilbake til parafinlamper så skal jeg vurdere de igjen.
Var med tanke på å skåne bryteren/få bedre lys jeg monterte settet. Koster jo en brøkdel av bryteren.
Vi kan byttelåne pærer en uke så får du testet dine på høyspenning :mrgreen:
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
Post Reply