Montere grøfte lys på t4 93 modell

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Routan
Car: T4 93 modell

Montere grøfte lys på t4 93 modell

Post by Routan »

Hei
Er snart igang med å montere grøftelys på en t4 93 modell. Det jeg lurer på er om jeg kan hente strømmen rett ut i fra den ordinære bryteren som sitter ved siden av varmetråd bryteren til bakruta. Ligger det ledning klar, eller må jeg legge opp alt på nytt? Om jeg kan hente strømmen rett fra bryteren, hvor på bryteren??
vet dette er diskutert opp og ner her inne, men kunne ikke finne noe direkte svar.

På forhånd takk!
Digger
-
-
Car: 2 X T4, 2001,2003

Re: Montere grøfte lys på t4 93 modell

Post by Digger »

Har du den originale bryteren for grøftelysa mener jeg at du også skal finne originale kontakter ved lysa bak fanger. (Finnes på senere modeller 98 ++ )

Finner du ikke kontaktene anbefaler jeg at du legger opp nytt ledningsnett med relè og sikring ved strømuttak batteri. Den originale bryteren kan du bruke for å kutte ledningen med styrestrøm.
Hvilke kontakter som kan brukes på bryteren kan desverre ikke jeg hjelpe deg med, men har du en prøvelampe eller et multimeter er det ganske greit å finne frem til hvilke poler på bryter som kutter ved av-på bryter

Koblingsskjema:http://postimage.org/image/1l9a1c3d0/
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Det jeg hadde i Tyskerbrakka var en 3-delt bryter, original sådan.

Step 0 er som vanlig av, step 1 var ikke i bruk men ment for tåkelysa og step 2 var tåkebaklysa.

Fiks, ferdig til oppkobling.

EDIT - mener at pris på bryteren har vært tema før, og om jeg husker rekti så kosta den ikke flesk hos Møller. Om man ikke finner en på dynga først.
Last edited by Rudeboy on 25 Apr 2011, 18:50, edited 1 time in total.
ask
Car: T4 -99 2,5TDI

Post by ask »

trår forsiktig frem for ikke å kuppe en annens tråd, men kan noen fortelle meg hvor man får tak i tåkelysbryter til bilen (en slik med tåkelys foran og bak)

Er det høggeren neste, eller må vi ta turen til møller? Noen som har en pent brukt til rimelig penge, send en pm!
Digger
-
-
Car: 2 X T4, 2001,2003

Post by Digger »

ask wrote:trår forsiktig frem for ikke å kuppe en annens tråd, men kan noen fortelle meg hvor man får tak i tåkelysbryter til bilen (en slik med tåkelys foran og bak)

Er det høggeren neste, eller må vi ta turen til møller? Noen som har en pent brukt til rimelig penge, send en pm!
Du får bryter hos høgger for en 50 lapp. Henta selv en før jul (T4 93-98) Må vel regne med noen kroner ekstra for 98-03 modell med nytt interiør
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Rudeboy wrote:Det jeg hadde i Tyskerbrakka var en 3-delt bryter, original sådan.

Step 0 er som vanlig av, step 1 var ikke i bruk men ment for tåkelysa og step 2 var tåkebaklysa.

Fiks, ferdig til oppkobling.

EDIT - mener at pris på bryteren har vært tema før, og om jeg husker rekti så kosta den ikke flesk hos Møller. Om man ikke finner en på dynga først.
Det er gul ledning bak denne som er til step 2. Jeg koblet denne så den ga styrestrøm til et eget rele..
Post Reply