Romle lyd og skingrende lyd fra klimakompressor?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Bodo
Car: T4 Multivan 102Hk
Phone: 47010940

Romle lyd og skingrende lyd fra klimakompressor?

Post by Bodo »

Setter spørsmålstegn i overskriften selv om jeg er ganske sikker på at dette har noe med drift av A/C fordi lyden forsvinner når jeg slår av klimaanlegget. Men så har jeg drevet å undersøkt litt i forhold til pris. Sulland Bodø vil ha 8600 for kompressor komplett med den elektromagnetiske koplingen. De vil ha omtrent samme pris for bare koplingen :shock: . Altid hyggelig å forhøre seg om pris hos forhandler :roll: . Så har jeg forhørt meg hos hellanor Bodø, som jeg stort sett handler med og da falt prisen til det halve mener jeg det var. Etter dette har jeg trålet tyske ebay å funnet en match tror jeg til delen min. Linken til siden er:

http://cgi.ebay.de/KLIMA-KOMPRESSOR-VW- ... 56434dd7b4

Jeg hadde håpet det var noen hjelpsomme sjeler som attpåtil er relativt sterk i tysk som kunne gi meg noen tilbakemelding på om jeg har funnet rette kompressoren. Delenummeret som jeg fikk på Sulland (7D0 820 805 KX) finner jeg litt nede på siden hvor det står OE nummer hva nå det kan være, går bare ut fra at dette er delenummer siden ett av de passer med det jeg har fått oppgitt. Overlykkelig hvis noen kan hjelpe meg litt her siden jeg i alle fall ikke er beredt til å betale blodprisen som Sulland skal ha.
magic-hammer
Car: T4 2003 TDI

Re: Romle lyd og skingrende lyd fra klimakompressor?

Post by magic-hammer »

har samme problem jeg også, sjekka pris på mekonomen å dæm skuill vesst ha nestn 8000 kun for kompressoren dæm å
Digger
-
-
Car: 2 X T4, 2001,2003

Post by Digger »

Har et par tips til dere begge: http://www.norskbildelsenter.no/?Forsid ... ime=222031
(klikk på airconditionpumpe)

Alternativ 2: http://www.nbfbildeler.no/templates/Par ... rt_Id=7290
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
Bodo

Post by Bodo »

Har sendt en e-post til firmaet i tyskland, får se hva de kan avklare i forhold til rett del. Ellers sett litt på linkene dine "Digger" men jeg er mest lysten på å finne ut av disse nye kompressorene fra ebay. Synes generelt de skal ha ganske høy pris for brukte deler på opphøggeriene men takk for tipset.
Bodo

Post by Bodo »

Snakket nå i dag med butikken i tyskland men han mente etter lang om lenge at han ikke hadde kompressor til bilen min, men jeg fikk en følelse av at det var noe han sa for å avslutte samtalen med meg :? . Var i alle fall endel stønning og lite entusiasme å spore gjennom den telefonsamtalen. Kanskje det er sånn at tyskere generelt ikke liker å snakke engelsk, ser ikke bort fra det. Akk den som hadde fulgt bedre med i tysktimene på gymnaset :)
Bodo

Post by Bodo »

Har nå vært å grøvla under bilen å funnet ut at delenummeret Sulland har gitt meg er litt feil i forhold til det som står på compressoren på bilen min Kx er byttet ut med en H og det er i tillegg ett model nr. 1246 som jeg tror gir meg akkurat den delen jeg skal ha i tyskland så da er det bare å bestille uten bekymringer. Vil bare skrive dette å anbefale deg fra Levanger å sjekke din kompressor for tall og benevnelser. Ser ut til at det er ganske mye å spare på å bestille fra tyskland selv om frakt og moms kommer i tillegg. Har funnet en nå som kommer på underkant av 2000 og så blir det vel en femhundre i frakt + noe av det samme i moms. Denne er jeg nesten 100% sikker på vil passe :D
magic-hammer

Post by magic-hammer »

Må vel sjekke ut dette etterhvert hører jeg. For lyden skal bort.
magic-hammer

Post by magic-hammer »

Fikk idag levert på kontoret fra Hellanor en kompressor som jeg nå håper passer. Har ikke sjekket så nøye ennå, men selger mente det var den på min bil. 3300,- inkl mva å levert på døra er ikke værst pris.

Skal sies det var en god kompis som mellomann her da som fikset den prisen.
Bodo

Post by Bodo »

Liten oppdatering på denne tråden i tilfelle det er andre som vurderer å kjøpe uorginal klimakompressor

Jeg kjøpte nemlig en som jeg har linket til i tråden og fikk denne montert lokalt. Den holdt akkurat 1.5 år. Min erfaring blir da å holde seg unna disse billigkompressorene. Har nå nettopp fått satt i en sanden kompressor som var det merket som stod i orginalt. Får bare se hvor lenge dette holder da :lol:
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

SSB produserer kompressorer. Shanghai-Sanden-Behr produserer alt for kinesiske biler.
Jeg kjenner ikke kvaliteten sammenlignet med de originale japanske kompressorer som brukes i VW biler
.
Last edited by Indian on 05 Sep 2013, 20:24, edited 1 time in total.
frankree
Car: T4 2002 TDI 151hk
Phone: 952II762

Post by frankree »

Bodo wrote:Setter spørsmålstegn i overskriften selv om jeg er ganske sikker på at dette har noe med drift av A/C fordi lyden forsvinner når jeg slår av klimaanlegget. Men så har jeg drevet å undersøkt litt i forhold til pris. Sulland Bodø vil ha 8600 for kompressor komplett med den elektromagnetiske koplingen. De vil ha omtrent samme pris for bare koplingen :shock: . Altid hyggelig å forhøre seg om pris hos forhandler :roll: . Så har jeg forhørt meg hos hellanor Bodø, som jeg stort sett handler med og da falt prisen til det halve mener jeg det var. Etter dette har jeg trålet tyske ebay å funnet en match tror jeg til delen min. Linken til siden er:

http://cgi.ebay.de/KLIMA-KOMPRESSOR-VW- ... 56434dd7b4

Jeg hadde håpet det var noen hjelpsomme sjeler som attpåtil er relativt sterk i tysk som kunne gi meg noen tilbakemelding på om jeg har funnet rette kompressoren. Delenummeret som jeg fikk på Sulland (7D0 820 805 KX) finner jeg litt nede på siden hvor det står OE nummer hva nå det kan være, går bare ut fra at dette er delenummer siden ett av de passer med det jeg har fått oppgitt. Overlykkelig hvis noen kan hjelpe meg litt her siden jeg i alle fall ikke er beredt til å betale blodprisen som Sulland skal ha.

Ligner veldig på den eg har kjøpte på ebay,huske ikkje om det var samme selger, montert inn i forrige veke etter å hatt den liggende en god stund. Det viste seg at avstanden ikkje var heilt lik og eg måtte skimse imellom med skiver for å få AC kompressoren tight. Mao den var "romslig" når den ble montert inn, den gamle måtte "dunkes" inn. Bortsett fra det så forsvant forsåvidt hviningen i AC kompressoren. Har endå ikkje fått fylt anlegget så om den funker som kompressor gjenstår å se. Mener å huske at eg blei etterfakturert for toll i tilleg på ca 1000,- norske, så da ble vel totalprisen ca 2500,-
2003 T4 TDI Lang 9 seter
2004 T5 Multivan highline 131HK 4 Motion
2002 T4 TDI Lang 9 seter
2016 E-Golf
1973 SIKA Latebay Solgt
1994 T4 2.4 8seter Solgt
1993 T4 2,4 8seter RIP
1995 T4 2,4 Lang 5seter RIP

Har VCDS / VAGCOM
Post Reply