BRYTER til vindushever.
-
Jim Stensland
BRYTER til vindushever.
Jeg har en feil på bryter til vindushever. Feilen er i bryter på førerside,for høyre vindu. Vinduet kan betjenes med bryteren på pass,siden. Disse bryterne er jo belyst,og det er lys i den venstre på førersiden,der er jo en dobbelbryter. Når jeg betjener den for høyre vindu,skjer det ikke noe med ruten,men ser jo på lysene at den bruker strøm. Noen som vet?
-
camperwizard
- -

- Car: T4 2,5 tdi 1999
- Phone: 94831217
Re: BRYTER til vindushever.
hei Jim
slik du beskriver problemet er vindusmotoren i orden, siden ruten går opp og ned.
jeg tipper på feil i bryter, det som er litt merkelig er at ikke sikring ryker når du prøver bryter i førerdøra.
jeg ville å ha sjekket ledningnettet som går inn i døra, her er det ikke unormalt med ledningsbrudd og ledninger som isolasjonen åpner seg på.
ledninsnattet i døra er levert for kort, når bil var laget.
det er og en mulighet at to eller flere ledere ligger mot værandre i døråpningen. det kan muligens forklare at sikring ikke ryker, viss strømmen tar en annen vei over en forbruker.
lykke til
slik du beskriver problemet er vindusmotoren i orden, siden ruten går opp og ned.
jeg tipper på feil i bryter, det som er litt merkelig er at ikke sikring ryker når du prøver bryter i førerdøra.
jeg ville å ha sjekket ledningnettet som går inn i døra, her er det ikke unormalt med ledningsbrudd og ledninger som isolasjonen åpner seg på.
det er og en mulighet at to eller flere ledere ligger mot værandre i døråpningen. det kan muligens forklare at sikring ikke ryker, viss strømmen tar en annen vei over en forbruker.
lykke til
TRANSPORTER 2WD 2,5 TDI 1999
Steinar Fredriksen
Steinar Fredriksen
Jeg har bryterpanel. Om lyset er ok vet jeg ikke, men bryterne virket når jeg hadde strøm på bilen sist.
Mvh
Pål
Pål
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Ledningene er ikke for korte, ledningene er nok av en billig kvalitet, PVC i isolasjonen, blir ordentlig stiv i kulda, dette er grunn til ledningsbrudd og trolig dette som er årsak.camperwizard wrote:hei Jim
lykke til
8-10 år gamle biler får disse problemer.
Døra kan åpnes X antall ganger (kulde forkorter antall ganger drastisk) før man får ledningsbrudd.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
jeg har også noe feil på el vilduene det begynte med at jeg ikke kunde kjøre ned vindu på passasjer side med bryteren i den døra men kunde kjøre det opp men den bryter skule jeg ha det ned måte jeg tryke det ned med bryter i fører dør etter vert så begynte vindu i fører dør også og fjuske men i dag så fikk jeg kjørt ned vindu i fører dør ca 7,5cm men det vil ikke opp igjen og heller ikke lengere ned det i pasasjer dør virker enda.
så mitt spørsmål er det bryter som er defekt eller ledning eller en gåen sikring en vei?
noen som hvet hvor sikring til el vinduene er?
noen som hvet om den er let og bytte den lednings bunten inn i døra og om den kan skafes fra møller og hva pris er?
fins det noen måte og få tyv kopla vindu på så jeg kan få kjørt opp vinduet på????
så mitt spørsmål er det bryter som er defekt eller ledning eller en gåen sikring en vei?
noen som hvet hvor sikring til el vinduene er?
noen som hvet om den er let og bytte den lednings bunten inn i døra og om den kan skafes fra møller og hva pris er?
fins det noen måte og få tyv kopla vindu på så jeg kan få kjørt opp vinduet på????
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
Hadde samme feil på mine vinduer,kunne ikke opne passasjervinduet fra førersiden,men det virket helt fint fra passasjersiden.Det var ledningsbrudd inni gummien mellom døren og bilen.
Mvh
Jørn garvik
mob 47335933.
caravelle cl 2.5 tdi
102 hk/m chip 1997 mod.
med etter montert AC.
Jørn garvik
mob 47335933.
caravelle cl 2.5 tdi
102 hk/m chip 1997 mod.
med etter montert AC.
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
noen som har noen løsning på åsen jeg skal få lukket vinduet?
noen som hvet hvor det sitter sikring til vindusheisen?
noen som hvet vilke 2 ledninger som kommer fra motoren av de 4 som går inn på bryteren??
noen som hvet hvor det sitter sikring til vindusheisen?
noen som hvet vilke 2 ledninger som kommer fra motoren av de 4 som går inn på bryteren??
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
Min bil er også slik, men både opp og ned funksjon for venstre vindu funnker ikke i det hele tatt. For det høyre vindu må jeg åpne vindu fra passasjerkonsollet, mens jeg kan lukke det fra førersiden. I tillegg virker ikke varmetråden på venstre speil.
Når jeg åpner døren i fullt åpen tilstand, funker vindusbryterene igjen. Må nok sjekke noen ledninger ja... Skjedde tidligere i høst når det var fortsatt varmt i forhold til hvordan det er nå.
Når jeg åpner døren i fullt åpen tilstand, funker vindusbryterene igjen. Må nok sjekke noen ledninger ja... Skjedde tidligere i høst når det var fortsatt varmt i forhold til hvordan det er nå.