Lysene virker ikke av og til - må vri på bryter
Lysene virker ikke av og til - må vri på bryter
Her en Caravelle 2.5 TDI 97 modell.
Av og til virker ikke lysene når jeg starter, og jeg må vri på bryteren, da fungerer de. Jeg kan da vri den tilbake til den stillingen den var i og de virker fortsatt.
Noe tips hva som kan være galt?
TR
Av og til virker ikke lysene når jeg starter, og jeg må vri på bryteren, da fungerer de. Jeg kan da vri den tilbake til den stillingen den var i og de virker fortsatt.
TR
Last edited by Sanwa on 18 Nov 2010, 08:37, edited 1 time in total.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Lysene virker ikke av og til - må vri på bryter
Feil på kjørelyskretsen ? Gjetter egentlig 
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Ganske sansynlig lysbryter, om du har kjørelys og lysbryter står på 0 (rett opp) når du kjører er dette trolig grunnen, lysbryter brenner opp fordi den ikke er konstruert får å sende strøm til lysene når bryter står på 0.Sanwa wrote:Her en Caravelle 2.5 TDI 97 modell.
TR
Hvis du vrir brytere mot høyre 2 hakk, lyser det da?
Har du satt inn 100 Watts pærer, kan du ha flere samtidige feil.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Som Tom sier. Og det er ingen vits å kjøpe brukt. Dette er forbruksmatriell. Skaff deg samtidig el del tenningslås og spenningsforsyningsrele 109. Dette og ryker.
Anbefaler heller ikke 100w pærer i disse. Eller dobbellys på fjernlys som mange vil ha. Lysbryterne er ikke skuddsikre fra før og blir ikke bedre da. På de gamle med vippebryter gikk dette bra.
Anbefaler heller ikke 100w pærer i disse. Eller dobbellys på fjernlys som mange vil ha. Lysbryterne er ikke skuddsikre fra før og blir ikke bedre da. På de gamle med vippebryter gikk dette bra.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Tom Bringsvor wrote:Ganske sansynlig lysbryter, om du har kjørelys og lysbryter står på 0 (rett opp) når du kjører er dette trolig grunnen, lysbryter brenner opp fordi den ikke er konstruert får å sende strøm til lysene når bryter står på 0.Sanwa wrote:Her en Caravelle 2.5 TDI 97 modell.
TR
Har faktisk akkuratt samme feil innimellom, har aldri brukt 100W pærer selv om lyset er direkte dårlig i denne bilen
Men kjøpte Osram pærer på bilekstra som skal gi "opptil 90%" bedre lys, uten att jeg regnet med den store forsjellen.
DET BLE UTROLIG mye bedre faktisk.
Kan virkelig annbefale disse ,
Hilsen
Terje
Caravelle coach 87 112i
Caravelle GL tdi 97 grønn
Caravelle GL tdi 97 blå med (Ekte) klima
Caravelle GL tdi 97 grønn
Caravelle GL tdi 97 blå med (Ekte) klima
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Hvis ikke osram gutta har oppdatert disse pærene så ryker disse 90% fortere...men sant skal sies de lyser bedre.huldra66 wrote:Tom Bringsvor wrote:Ganske sansynlig lysbryter, om du har kjørelys og lysbryter står på 0 (rett opp) når du kjører er dette trolig grunnen, lysbryter brenner opp fordi den ikke er konstruert får å sende strøm til lysene når bryter står på 0.Sanwa wrote:Her en Caravelle 2.5 TDI 97 modell.
TR
Har faktisk akkuratt samme feil innimellom, har aldri brukt 100W pærer selv om lyset er direkte dårlig i denne bilen
Men kjøpte Osram pærer på bilekstra som skal gi "opptil 90%" bedre lys, uten att jeg regnet med den store forsjellen.
DET BLE UTROLIG mye bedre faktisk.
Kan virkelig annbefale disse ,
Hilsen
Terje
Prøvde et sett slike, holdt knapt 8000km, fikk så fatt i philips extreem som jeg bruker nå, lyser ca likt som osram sine men på de fleste forum har de fått bedre omtale.
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Kjører med Phillips 30% ekstra futt, og det merkes.
Men da er vi vel ikke på 100W-pærer, tenker jeg ? Dette er da i Tyskerbrakka, nybilen skjites så fort ned når jeg kjører pendling at før jeg er ute av Oslo har saltlaken lagt seg metertjukk på frontlysa - null funksjon ved Kløfta
Men da er vi vel ikke på 100W-pærer, tenker jeg ? Dette er da i Tyskerbrakka, nybilen skjites så fort ned når jeg kjører pendling at før jeg er ute av Oslo har saltlaken lagt seg metertjukk på frontlysa - null funksjon ved Kløfta
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Enig med du, litt møkk begrenser lyseffekten mye, lys på biler er nesten mere "å bli sett".Rudeboy wrote:Kjører med Phillips 30% ekstra futt, og det merkes.
Møkkete glass og reflektorer i tillegg gjør det værre, om glassene er demonterbare, hadde jeg vasket dette med bomull og mye Zalo, rent og pent.
Reflektorer og glass får et tåkebelegg om man tar på pæra når man monterer nye, fett fra fingrene på pæra blir stekt og avgir røyk, dette blir det tåkebelegg av.
Litt spenningsfall i billige gamle ledninger og dårlig jording gjør sammen sitt til at du ser mye rar belysning på veien, nesten annen hver bil har ett eller flere av ovenstående.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Anbefaler lysforsterker (rele og ledningspakke) fra biltema. Fungerer fint...
Bedre lys og mindre belastning på ledningsnettet for øvrig.
Bedre lys og mindre belastning på ledningsnettet for øvrig.
Torbo
-
tlauri
- -

- Car: T4 TDI 2001 lang (solgt) Sharan TDI 4motion 2002
Phillips nyeste pærer heter X-treme vision og gir 100% bedre lys en hva en standard pære gir, det finnes også en ny Blue-vision pære som nå heter "ultra blue vision".
Fordelene med pærene er at de gir MYE bedre lys, ulempen er pris og levetid.
Pærene er fyllt med en xenongass og har en annen glødetrå en vanlige pærer, på biler som har høy spenning ut på lykta vil pærene ha vesentlig kortere levetid.
Fordelene med pærene er at de gir MYE bedre lys, ulempen er pris og levetid.
Pærene er fyllt med en xenongass og har en annen glødetrå en vanlige pærer, på biler som har høy spenning ut på lykta vil pærene ha vesentlig kortere levetid.
Tom
Bodø City

Bodø City

-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg hadde Phillips sin dyre lyspære og de varte i 3 år før jeg måtte bytte dem i år.
Jeg hadde noen pærer med xenon gass i som jeg ikke finner maken til her i larvik (kjøpte de på Shell like nord for Bø). Flott lys og de varte i ca 70000km
de fulgte med fra gamlebilen og over i vella. De røyk nå i høst
Er det noen som vet hvem som fører sånne?
Er det noen som vet hvem som fører sånne?
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
-
Der Postmeister
- -

står vel et navn på de du kan google?
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Har googlet opp og i mente... Uten resultat.
Jeg mistenker at det var noe jalla som funket. Fikk verken treff på navn eller modellnummer/varenummer.
Har vurdert å ringe fyren på stasjonen. Det var en typisk bygdestasjon med liten butikk og verksted bak. Hyggelig innehaver med masse kunnskap, slik det burde vært på alle stasjoner...
Jeg mistenker at det var noe jalla som funket. Fikk verken treff på navn eller modellnummer/varenummer.
Har vurdert å ringe fyren på stasjonen. Det var en typisk bygdestasjon med liten butikk og verksted bak. Hyggelig innehaver med masse kunnskap, slik det burde vært på alle stasjoner...
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
-
Der Postmeister
- -

Indian wrote:Jeg hadde Phillips sin dyre lyspære og de varte i 3 år før jeg måtte bytte dem i år.
anbefalt skiftintervall er en gang i året, men de fleste bytter når en ryker. Da anbefales begge byttes samtidig.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter