Jag är en svensk placerad i Oslo och har tagit med mig min skönhet hit. Jag har haft den i 3 år cirka men har på dem åren bara kört en 500 mil med honom. Bert är hans namn, vilket är adopterat från de förra ägarna. Under min ägo har den tyvärr i stort sett stått förutom några tripper uppöver nord Sverige därav de 500 milen. Han går som en klocka, har aldrig haft några problem med att få den framåt och efter en hel vinter stående har han alltid startat igång på första försöket. Där kom det första problemet, nu startar han inte efter jag har kopplat in stereo och högtalare. Startar dæremot klockrent når man ruller igång han og inga problem med kørningen. Bilen har gått fina 116000
Jag är inget bilgeni, men jag kopplar lätt ihop A till B och så vidare.. och, JAG VILL LÄRA MIG MER. Jag vill att denna skönhet ska få ett långt liv då jag gärna brummar nedöver europa någon vacker sommar.
Så, jag bestämde mig för att nu jävlar ska han få sig kärlek och omsorg, så jag startade igång och börja fixa och dona och kom snabbt fram till att det här kommer jag behöva hjälp med, därav hittade jag detta underbara forum. Det första jag funderar över är vad saker och ting är, och hur ni tycker den ser ut, rost och allt sådant som har börjat bita på Bert. Jag tänkte jag börjar med att lägga ut lite bilder först, vilket kommer kort härefter detta inlägg. Länge leve VWbus.no.