Motor/Topplokk 1.6 TD

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
olemann
Car: T3 1987, 1,6td
Phone: 47417126

Motor/Topplokk 1.6 TD

Post by olemann »

Etter et noe mislykket overhalingsprosjekt som jeg brukte altfor mye penger på, mista vi kompresjon, og sitter derfor igjen med et topplokk til 1,6td. Topplokket ble kjøpt så nytt som bare det fra Norsk Bildelesenter for 8000. Så om noen trenger dette, så skal det altså selges, da jeg har fått beskjed av muttern om å rydde opp i rotet mitt. Det sitter også på ei motorblokk, men altså med for lav kompresjon. Sikkert fin å bruke som utgangspunkt om noen skal bore opp eller noe sånt. Det sitter også på ei bra dieselpumpe, og oljepumpe.

Opplegget selges enten samlet eller hver for seg, alt ettersom hva som trengs der ute. Det står i Brumunddal, og fattern skrur det i fra hverandre. 3500 kr? Bud mottas også. Er student så går vel sikkert billig.

Ring/sms meg eller fattern
47417126/91118334
bjornas
-
-

Re: Motor/Topplokk 1.6 TD

Post by bjornas »

olemann wrote:Etter et noe mislykket overhalingsprosjekt som jeg brukte altfor mye penger på, mista vi kompresjon, og sitter derfor igjen med et topplokk til 1,6td. Topplokket ble kjøpt så nytt som bare det fra Norsk Bildelesenter for 8000. Så om noen trenger dette, så skal det altså selges, da jeg har fått beskjed av muttern om å rydde opp i rotet mitt. Det sitter også på ei motorblokk, men altså med for lav kompresjon. Sikkert fin å bruke som utgangspunkt om noen skal bore opp eller noe sånt. Det sitter også på ei bra dieselpumpe, og oljepumpe.

Opplegget selges enten samlet eller hver for seg, alt ettersom hva som trengs der ute. Det står i Brumunddal, og fattern skrur det i fra hverandre. 3500 kr? Bud mottas også. Er student så går vel sikkert billig.

Ring/sms meg eller fattern
47417126/91118334

Er interessert i reimskiva til vannpumpa. Har du denne?
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Post Reply