Vannlekkasje...igjen
Vannlekkasje...igjen
Hallo T3 godtfolk!
Fikk nylig montert inn ny girkasse fra hr. Tangen. Takker for handel, kassa er knall! Men min 87 caravelle c sliter nok en gang med vannlating..
Jeg fikk verkstedet til å sjekke kjøling og vann (siden bilen har stått ute i sprengkulda leeenge) joda, var en lekkasje i det store vannrøret som går fra vannpumpa
til termostathuset. Ser at det damper ut ved term.huset, og det er jo diverse koblinger der..
Noen som har erfaring/tips?
Fikk nylig montert inn ny girkasse fra hr. Tangen. Takker for handel, kassa er knall! Men min 87 caravelle c sliter nok en gang med vannlating..
Jeg fikk verkstedet til å sjekke kjøling og vann (siden bilen har stått ute i sprengkulda leeenge) joda, var en lekkasje i det store vannrøret som går fra vannpumpa
til termostathuset. Ser at det damper ut ved term.huset, og det er jo diverse koblinger der..
Noen som har erfaring/tips?
Last edited by 112inj. on 08 Feb 2010, 14:20, edited 1 time in total.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: Ja...noen som kan hjelpe?
Hvis det er selve termostathuset så er det bare å skifte huset. Enkel operasjon. Prøv å se mer eksakt hvor det lekker. Slangekoblingne, selve huset, pakkninger osv.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Se i bunnen av side 4 i denne tråden:
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=20070
Alterntive O-ring lekkasjer i termostathuset:
O-ring til de to følerene (lett å bytte).
O-ring mellom termostathus og blokka.
O-ring til termostaten.
O-ring til termostaten.
Last edited by HappyT3 on 08 Feb 2010, 08:49, edited 1 time in total.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Nei, det ligger ikke i selve termostathuset, det ble bytta ut ifjor mot et i aluminium.
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Lett å endre på overskriften, selv om tråden er startet. Bare trykk på "endre" under en av dine poster så kan du fylle ut ny overskrift112inj. wrote:Hei! Beklager Martin..
Noteres bak øret og huskes til neste gang:)
Hans Sæle
Re: Vannlekkasje...igjen
Sånn! Da er´n sikra:)
Røret ruster... bytta mitt i fjor. Hadde flere rustroser på røret, og etter byttet teste jeg med skrujern, gikk rett gjennom stålet flere plasser 
Vet du hvor får jeg tak i røret?
de solgte nye for en liten stund siden på møller
dog høy kg pris....
dog høy kg pris....
Jørn Tangen
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
huff min har noen roser også, dog ingen lekkajse enda. Hvor høy pris snakker vi om her?klystèr wrote:de solgte nye for en liten stund siden på møller
dog høy kg pris....
Hans Sæle
HappyT3 wrote:Se i bunnen av side 4 i denne tråden:
O-ring til termostaten.
Hei! Fine bilder og masse bra tips! hadde ikke kjennskap til disse O-ringene i det hele tatt, så får ta en ekstra titt på dette:)
Takk skal du ha:)!
Mulig du finner det på denne lista?112inj. wrote:Vet du hvor får jeg tak i røret?
http://www.folkevogn.no/Bilder/PRISVANN03.PDF
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Som regel Slites røret av mot karrosseriet for liten avstand,men av og til holder det og brekke ut karrosseriet litt og kjøre slangen helt inn med litt silikon spray hvis hullet ikke er for langt inne. vet møller har lang ventetid på nye rør.
syncro 90 1,9TD 16" sperre foran og bak halvpanel
coach 2,1 90mod
coach 2,1 90mod
Det som lekker først er tuten til vannslangen til varmeapparat, det er den som er mest utsatt for veisprut. Nytt rør kostet kr.960 sist jeg kjøpte på vag.
Går an å sveise slik at det holder en stund til.
Går an å sveise slik at det holder en stund til.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.