Hei.
Var og såg på ein "ny" bil forleden og har noen små enkel spørsmål:
Bilen er en 2000 TDI Caravelle. Det er "videreslagsbil", så eier hadde litt lite info.
1: Mellom klimaanleggets styrepanel og radio stod en liten sort dings med display og to knapper -er dette en enkel styring til dieselvarmer eller kupèvarmer (var en klokke i displayet)?
2: Bilen hadde plastmatter, og ikkje tepper inne. Ser det praktiske med dette, men forventet teppe i en slik bil. Hvorfor er det ikke tepper (kjip utgave, eller et valg fra første eier) ?
3: Bilen er minibuss med langsgående seter m/magebelter bak - byr dette på problemer ved omregistrering til personbil?
4: Fjernstyt sentrallås feilet på skyvedør og fremdør. Kan dette være så enkelt som fryste låser etter bilvask, eller kan eg regne med ledningsbrudd?
5: En liten prøvekjøring fikk bilen "fort" opp i temperatur - er det et bra tegn på at dieselvarmer virker?
Link til bilder kan sendes på PM.
2000mod Caravelle - noen spørsmål før kjøp
2000mod Caravelle - noen spørsmål før kjøp
Øystein N.
Re: 2000mod Caravelle - noen spørsmål før kjøp
1. Parkeringsvarmer antagelig, test den.
5. Ja. Men det beste er vel å starte bilen kald og så gå ut å kjenne på om det kommer varm luft/eksos ut av dieselvarme potta, sitter ved venstre forhjul.
5. Ja. Men det beste er vel å starte bilen kald og så gå ut å kjenne på om det kommer varm luft/eksos ut av dieselvarme potta, sitter ved venstre forhjul.
T4 1999 2.5 TDI
Så lenge bilen er typegodkjent for dette (noe den skal være) er det ikke noe problem. Jeg har samme seteløsning og omregistrerte til personbil i 2007, uten noen problemer. Fyren på biltilsynet skrøt til og med uhemmet av fabrikanten av magebeltene, var veldig bra mente han.. Han brukte 4-5 minutter på å titte bak i bilen før det var OK.DoKa72 wrote: 3: Bilen er minibuss med langsgående seter m/magebelter bak - byr dette på problemer ved omregistrering til personbil?
Brudd i ledningene på døra er et vanlig problem, så usannsynlig er det nok ikke.. Du kan enkelt løsne "gummibelgen" over ledningene fra dørsiden og ta en titt på ledningene. Nytt ledningssett koster 1500 kr +-, alternativet er å skjøte de ledningene med brudd. Jeg har akkurat loddet om alle 31 ledninger på førersida denne uka.DoKa72 wrote: 4: Fjernstyt sentrallås feilet på skyvedør og fremdør. Kan dette være så enkelt som fryste låser etter bilvask, eller kan eg regne med ledningsbrudd?
Kristian
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
1. Med 2 knapper høres det ut som et defaur. Mitt ur for å styre Eber (parkeringsvarmer) har 4 knapper.
Trond E. Gärtner
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
Når starter galvanisering av karosseri på disse bilene?
Øystein N.
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Stemmer det MisicManMusicMan wrote:1. Med 2 knapper høres det ut som et defaur. Mitt ur for å styre Eber (parkeringsvarmer) har 4 knapper.
Men det ble på 90'tallet levert eber mini-ur med to knapper!

Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
DoKa72 wrote:
2: Bilen hadde plastmatter, og ikkje tepper inne. Ser det praktiske med dette, men forventet teppe i en slik bil. Hvorfor er det ikke tepper (kjip utgave, eller et valg fra første eier) ?
-Ofte at Taxi hadde dette har jeg sett. Sikkert pga enklere vedlikehold/vask. Og sikkert bestillt spesiellt.
4: Fjernstyt sentrallås feilet på skyvedør og fremdør. Kan dette være så enkelt som fryste låser etter bilvask, eller kan eg regne med ledningsbrudd?
-Sjekk kontakta i B-stolpen høyre side og den i skyvedøra. Hender de svikter. Spesiellt den idøra.
-Fordør kan være driver. Hender de hopper over inni. Kan fikses. Ledningsbrudd som nevnt er og ofte feilkilde.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Takker for alle svar.
Bilen (finn kode 20626062) er ikkje lengre aktuell for oss.
Bilen (finn kode 20626062) er ikkje lengre aktuell for oss.
Øystein N.