Hm. Så det at 1210 er kraftigere, ref det med kortere ladetid, blir fullstendig grunnløst argument for anskaffelse fordi nettopp detta reléet som kommuniserer med den håndholdte Smart Starten ikke er i den, og kun i 1203...
Det hadde jeg aldri trodd, men okay - rent teoretisk - hva med å koble opp to ladere, jeg vet det har vært gjort med DEFA før (men ikke om det gjelder disse laderne) for å gi bedre styrke og kortere ladetid ?? Serie, paralell ?
Ikke for noe annet, 1203 er jo rimeligere i innkjøp enn 1210 da
Skulle bortom å sjekke ut hva denne pakken inneholder av DEFA-tjafs, men ettersom krystallene i DEFAs control unit på dashbordet ikke gir riktig bilde av hvilken funksjon som "er der", hadde jeg jaggu prestert å slå av moptorvarmeren da jeg parkerte sist
Har nu innkodet lading fra 0400 til 1000 så imårra skal jeg ut og fyre opp bilen.
Satt der og gløda 8 - 10 ganger, jeg har jo et batteri som er på 100 A (husker F ikke hvor mye originalbatteriet var på, men de bytta batteri under PKK høsten 08) men spenninga gikk fra 12.2 V til 10.1 så ga jeg beng i å tappe batteriet etter at jeg forsøkte starte én gang
-Skal jo ha strøm til imårra og ikke minst - til freddan når jeg drar til lunch.
På Vintertreffet 2007 satte jeg bilen til motorvarming en time før avmarsj, og det hjalp nok den gangen på å få bilen lettstarta i de 18 blå vi da hadde. Nå hadde vi -34' inatt så da er det helt forståelig at ikke motorolja vil varmes opp nok til at motoren går rundt, når glødinga bare forvarmer dieselen
Får høre med forhandler hva jeg egentlig trenger hvis jeg ikke finner ut av det via dere.
Spent på mårradagen, om bilen starter - og svært tilfreds for ikke å være langt pokker til fjells uten motorvarmermuligheten !
mvh,
Yngve S