Er climatronic.
Pipete varmeapparatvifte
Pipete varmeapparatvifte
Det piper i viftemotoren når jeg svinger til høyre. Forferdelig irriterende
Noen som kan forklare hvordan jeg skal gå frem for å komme til den. Er det noe poeng å å prøve å smøre opplagringen? Ikke noe ulyder ellers i vifta
Er climatronic.
Er climatronic.
Stig Pedersen
Re: Pipete varmeapparatvifte
Bytt vifta!
Det er det eneste som hjelper, og brukt er ofte bortkastede penger.
Been there, done that!
Been there, done that!
Eg har vel ikkje kjika på caravelle vifter, trur eg. Men andre vifter eg har sett har hatt ein tynn aksling som ligg berre i ei nylonforing. Og på ein Saab eg hadde så hadde denne akslingen ete seg nesten 1 cm. ned i foringa, så den vifta låg og subba nedi viftehuset....
Om det er mulig å skifte denne foringa (dersom det er slikt på vella), det kjeme vel litt an på kor dei har bygd det. Meiner du må plokke ned dashbordet for å komme til.
Om det er mulig å skifte denne foringa (dersom det er slikt på vella), det kjeme vel litt an på kor dei har bygd det. Meiner du må plokke ned dashbordet for å komme til.
Vanskelig å bytte? har du en kort beskrivelse?VWegard wrote:Bytt vifta!
Been there, done that!
T4 1999 2.5 TDI
Vanskelig å bytte? har du en kort beskrivelse?[/quote]
Lurer på det jeg også. Ser av tegning på Vagcat/ETKA hvordan den ser ut, men hvordan komme til den? Fra motorrommet eller kupeen?
Lurer på det jeg også. Ser av tegning på Vagcat/ETKA hvordan den ser ut, men hvordan komme til den? Fra motorrommet eller kupeen?
Stig Pedersen
Last edited by VR6-OPK on 17 Oct 2009, 16:45, edited 2 times in total.
ex.Vw caravelle 97. 8 seter kort,aut
ex.VR6 med gass
07 T5 2,5 TDI,130 hk ++ lang type (Minibuss)
ex.VR6 med gass
Har prøvd og fikse min varme vifte etter den sluttet og fungere. Hadde vameviften ute og gikk over den med kontakt spray++. fikk den til og funke igjenn
Den er utrolig trangt og få den ut, men det går du må løsne skruene på airbagen så du får presset den tilside, så får du lirket ut vifta.
Jeg leste mye på denne siden : http://213.239.212.66/wiki/Kategorie:Klimaanlage trykk på geblase
Bruk google og oversette til Norsk.
Den er utrolig trangt og få den ut, men det går du må løsne skruene på airbagen så du får presset den tilside, så får du lirket ut vifta.
Jeg leste mye på denne siden : http://213.239.212.66/wiki/Kategorie:Klimaanlage trykk på geblase
Bruk google og oversette til Norsk.
ex.Vw caravelle 97. 8 seter kort,aut
ex.VR6 med gass
ex.VR6 med gass
Hva koster en ny en?VWegard wrote:Bytt vifta!
Been there, done that!
Når jeg sjekket med Møller i fjor, kostet den rundt 1500,- iflg. min hukommelse.vw&saab wrote:Hva koster en ny en?VWegard wrote:Bytt vifta!
Been there, done that!
Jeg betalte 500,- for ei brukt hos NBS - Norsk Bildelsenter og den begynte å hyle etter 3-4 mnd.
Nå hyler den i høyresvinger og dette tiltar med lavere temperaturer, men jeg klarer fremdeles å leve med dette.
Jeg skal sjekke med Møller igjen over helgen, men ser NBS har ny uoriginal til 700,-
Men med den suverene kvaliteten på den brukte de solgte meg "som splitter ny", vet jeg ikke om jeg risikerer å handle hos de. Å montere noe dritt som holder 1-2 år gidder jeg ikke, og den originale holdt 12 år.