oppdaget i dag en merkelig lyd fra motor da den gikk på tomgang og ikke i gear.den oppstod da jeg såvidt var borti gassen,når jeg ruser den litt høres ingenting : har også en oljelekkasje som kommer ned på høyre side,og følger nedre servoslange,det er ikke lekkasje på servo,helt tydelig motorolje,følte meg fram og fikk olje på fingrene da jeg tafset rundt oljepåfyllingsrøret,er det o-ring eller pakning her?noen typiske plasser jeg ellers burde lete?det er en 2,5tdi 102hk 96-mod
da tror jeg lekkasjen er funnet,lekker bak registeret,så da blir det å parkere bilen på bukker(igjen)..og bytte simmerring på veiva+alt det andre som følger med..sukk,heldigvis har jeg dette forumet å støtte meg til.
dette høres ut til å overstige mine evner som "bilmekaniker",hadde vært greit å ha ei tegning av hele røkla før man skrider til verket,har lett her på forumet men ikke funnet noe.fant ei grei arbeidsbeskrivelse av postmestern men av og til sier tegninger og bilder mer en tusen ord.
halleluja,har fått jekket opp bilen og begynt å demontere,skal si den store senterbolten på reimskiva satt men den løsnet etter mye mikk makk.tusen takk for tegningene,ingen sak når det fins folk som deg her på forumet he he,fortsettelse følger....
da er caravellen på veien igjen,skiftet reg.reim,vannpumpe,strammer,pakninger på oljepumpe,sugerør,bunnpanne,simmerring på veiv,øvre strammehjul på dynamoreim,alt gjordt i garasjen,vil takke torle for gode tegninger med alt av opplysninger jeg trengte,slett ikke så vanskelig bare man er systematisk og har god tid.