ombygging fra kombi til personbil

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
jmn

ombygging fra kombi til personbil

Post by jmn »

heisann,jeg har en caravelle kombi type kort som jeg skal bygge om til sju seter.tenkte 2+2+3 er det opptimale for oss.er det plass til denne løsningen?jeg har en to-seter og en tre-seter dvs,det er en to+en seter som det går å tilte seteryggen på.har setebelter også,det jeg lurer på er:er skruhullene for setene der allerede eller må jeg borre sjøl?for seterad tre finner jeg ingen fornuftig måte å feste setebeltene på,er det fester for beltene i D-stolpen?ser en utsparring i taket litt lengre frem som er beregnet for belter,men de beltene jeg har kan umulig passe der,trenger råd fra noen som har gjordt dette før. :)
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Re: ombygging fra kombi til personbil

Post by VWegard »

jmn wrote:heisann,jeg har en caravelle kombi type kort som jeg skal bygge om til sju seter.tenkte 2+2+3 er det opptimale for oss.er det plass til denne løsningen?jeg har en to-seter og en tre-seter dvs,det er en to+en seter som det går å tilte seteryggen på.har setebelter også,det jeg lurer på er:er skruhullene for setene der allerede eller må jeg borre sjøl?for seterad tre finner jeg ingen fornuftig måte å feste setebeltene på,er det fester for beltene i D-stolpen?ser en utsparring i taket litt lengre frem som er beregnet for belter,men de beltene jeg har kan umulig passe der,trenger råd fra noen som har gjordt dette før. :)
Kryp under bilen, og du finner helt sikkert bjelker med ferdig gjengede hull for originalseter/-sofaer. Og under mattene finner du nok svarte plastplugger med stjernespor for alternative seteplasseringer fra VW. :wink:

Over de bakre siderutene er det plasseringer for selefester, og det samme finner du på d-stolpene( i hvert fall på venstre side). På høyre side står det muligens et ventilasjonsanlegg, men siden du er så gnien på informasjon om bilen din, kan jeg ikke si mer her og nå. :wink:

Du får lete, og du skal finne! :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

På en Caravelle vare som jeg skulle sette inn kombiinnredning etter at momsen var i boks, så måtte jeg borre høl i gulvplata. Gjengepartiet satt som Vegard nevner i gulvet, men det var ikke laget høl over de. Da må du borre uten å ødelegge gjengene. Denne satt det ikke slike svarte plastplugger i, nei. :roll:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
jmn

Post by jmn »

i alle dager...en kaffe og røyk senere har man fått svar på det man lurte på,bilen vår er en 96mod tdi,kort utgave. :D
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Ikke alle har tatt påskeferie vet du! ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
jmn

Post by jmn »

tydeligvis ikke he he,angående uttak for belter over vinduene,er det standardbelter man bruker der eller er det spesial spesial som må kjøpes nytt fortrinsvis på møller?
VWegard
-
-

Post by VWegard »

jmn wrote:tydeligvis ikke he he,angående uttak for belter over vinduene,er det standardbelter man bruker der eller er det spesial spesial som må kjøpes nytt fortrinsvis på møller?
Ann-Kristin hos Loyds AS i "Frek'stad" hjelper deg med slike belter hvis ikke din nærmeste høgger har slikt!
Beltene mener jeg er standard 4m seler, og det er bare et plastkledd flattjern som stikker ned fra tak-drageren, så dette kan lages selv hvis du ikke finner noe brukt. 8)
Mvh
Vegard Sørensen
VWegard
-
-

Post by VWegard »

Der Postmeister wrote:På en Caravelle vare som jeg skulle sette inn kombiinnredning etter at momsen var i boks, så måtte jeg borre høl i gulvplata. Gjengepartiet satt som Vegard nevner i gulvet, men det var ikke laget høl over de. Da må du borre uten å ødelegge gjengene. Denne satt det ikke slike svarte plastplugger i, nei. :roll:
Vi har vært borti noen få slike biler på jobben, og da er tingen for å bore pent og riktig følgende:
-plasser stolene/sofa inni bilen og finn ut med målebånd/tommestokk hvilke hull du må bruke på undersiden.
-bor med tynt bor fra undersiden først. Da herper du ikke gjengene og kan gå rett ned fra innsiden med stort nok bor uten å ødelegge gjengene i tverrstaget. :wink:

Du har da brukt fabrikkens originale innfestinger = smil og klapp på skuldra fra folket på trafikkstasjonen. 8)
Mvh
Vegard Sørensen
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Vil det si at den som kjøper Rapidspeed/Jan sin lille blå, kan lete fram høla og deretter stikke hull gjennom dørken, lempe dusteveggen og firerbenken åt helv for så å gjøre ordentlig bil av kjøretøyet hans den sjuende september for bare eierskifteregistreringa hos Biltilsynet ?

Konemor myste litt på Jan sin bil, hun mener at Tyskerbrakka ikke er bilen hun aller helst vil på ferie med i år mens jeg sier detta går så bra atte. Åkkesom kom jeg i skade for å forward'e annonsa på autoDB og hun likte det hun så, da.

Minus hva jeg fortalte om firerbenk i midten samt kombivegg.

mvh,
Yngve S
165 - 140 er femten i avslag, ikke dårlig, det.
jmn

Post by jmn »

jippi,da er caravella blitt personbil.satte i 2 to-setere baki så nå er det et himmelrike av plass for alle.bilen gikk rett igjennom kontrollen uten anmerkninger,så det lønner seg å gjøre det skikkelig når man først går igang.
Post Reply