prøvde og hente bil i dag. oppdatert

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
årnes
-
-

prøvde og hente bil i dag. oppdatert

Post by årnes »

dro ti mil, rygget hengeren inn en utrolig trang port og innenfor porten var det masse råtten snø, hadde problemer med og komme ut derifra selv uten bil på hengeren.
men til saken, siden det var problematisk og få bilen på hengeren der den sto så skulle jeg prøve og starte den, hadde med et bateri på 55ah, fulladet og hadde med startkabler. Satt dette slik det skal stå og vrei om nøkkelen.
motoren går en runde, venter et sekund og en ny runde. Prøver o skru av og på strømm osv uten at ting bli bedre, når jeg går bak har minuskabelen faktisk begynt og smelte!
virker altså som om motoren er utrolig tung og dra rundt?
bilen har stått i noen år så muligheten får at den er skadet er til stede, selger startet den i november, brukte da lang tid om det bråka noe utrolig av den.
var minimalt med olje på den også, men, skal ikke en 55ah batteri klare og dra den lit fortere?

ved siden av kaldstarten var det er grønn vribryter, sto kaldt+-varm på den, er det no ekstra varmeaperat bak eller noe? har ikke set det på andre t-3 jeg har sett inni?

tenkte kjøpe nytt bateri, hvor mange ahmper burde jeg ha til en td motor?

takknemlig for svar :roll:
Last edited by årnes on 21 Mar 2009, 19:07, edited 1 time in total.
t-3 1,6td buss 82mod

Member of: Rundlyktgeriljaen
D-Sync
Car: T3 kran, T4 tdi Syncro "multivan"

Post by D-Sync »

for stort spenningsfall i startkabler/kontakt mellom kabel klemmer + det utladdede batteriet som står i vil stjele nesten all strøm.skru ut det gamle batteriet,sett i nyladet batteri skru til polskoene ordentlig for optimal kontakt.finnes det motorvamer hjelper jo det også.Forøverig er det vel 70Ah batteri som er std til td motor,men 55Ah skulle holde så lenge det er nærmere 0`c enn minus18`c
bent lervik
Viljar
-
-
Car: Ymse T3

Post by Viljar »

Den grønne knappen er nok til den 7kw dieselbrenneren som ligger under bilen. Når du får liv i den skal du få ut varm luft framme ved førersetet og i midten bak framsetene.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
årnes
-
-

Post by årnes »

oppdatering.
fikk ut det gammle bateriet, viste seg og ha sprekt, satt inn det på 55ah bare får og prøve og starteren dro fint den:-)
så da var det batteriet :-)
t-3 1,6td buss 82mod

Member of: Rundlyktgeriljaen
Post Reply