Skillevegg T4 Transporter

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Eirikja

Skillevegg T4 Transporter

Post by Eirikja »

Er det noen som vet om man får tak i skillevegg til T4 Transporter som bygger en del mer ut i varerommet, slik at man får mer plass i kupeen? Eller er det noen som har bygget om?
VW Transporter 2,5 TDI
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Da mister du de grønne skiltene dine.

Mange trikser litt i toppen av veggen for å få setene litt lengre bakover vet jeg.

Man kan vel registere den som personbil om man tar ut veggen. Men det er jo ikke spess trafikksikkert å ha en varebil uten vegg da. :wink:

Jeg vet jeg har sett bilder innpå caravelle.dk med en som har bare gitter bak førersetet. Kanskje en mulighet.
Eirikja

Post by Eirikja »

Ok. Jeg har løsnet de øverste boltene på veggen og flyttet den 3 cm lenger bak. Men hadde vært fint med 5-10 cm mer. Så er snakk om ganske lite. Bare nok til å få vinklet seteryggen litt mer bak :)
VW Transporter 2,5 TDI
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

solrikioo wrote: Jeg vet jeg har sett bilder innpå caravelle.dk med en som har bare gitter bak førersetet. Kanskje en mulighet.
Danskene har like mange sære regler som vi har. Det er bl.a kun krav om førerbeskyttelse bakfra på slike "stasjonsvogns-varebiler".
Et gitter i ei rør-ramme bak førersetet holder, så lenge det finnes testpapirer på dette.
Og det er både billig og populært å kjøpe slike som bil 2, der den kun brukes til å komme seg alene fra a til b.
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

Oki. Da er det vel ikke mulighet for å gjøre noe lignende her da.

Og er vel lite smart å kjøre med sånt som ikke er godkjent.
Eirikja

Post by Eirikja »

Stemmer, har helst ikke lyst å kjøre med noe som ikke er godkjent.
VW Transporter 2,5 TDI
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

Det gjør du jo strengt talt allerede. :wink:

Er det ikke mulig å få den bøyd litt lengre tilbake da? Evt sette et litt lengre "stag" der oppe?
Eirikja

Post by Eirikja »

Hehe! Sant nok :P Den er jo boltet fast da på alle punktene, men er bare "mekket" litt på festene. Hmm, får ta en titt og se om det er noe mer å gjøre med det. Ellers så får jeg bare være fornøyd med sånn det er :)
VW Transporter 2,5 TDI
Post Reply