bytte av vannpumpe
-
campingbob
bytte av vannpumpe
Driver å bytter vannpumpa på 1.9 forgassermotor. Termostathus,kjøleslanger samt 2 av 3 mutre som holder pumpa har gått greit å skru av. Får ikke av det siste kjølerøret som er festet på pumpa med umbrakoskruer (de er rundet innvendig). Sliter med den siste mutteren på vannpumpa, nærmest reimhjulet, det blir for trangt til at jeg får satt pipe på. Må reimhjulet avmonteres for å komme til den siste mutteren ? Noen som har tips?
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Jeg gjorde nylig denne jobben(på en 2,1i), og det gikk akkurat å få av alt uten å ta av reimhjulet! Det var endel styr med forlengere, bøybare ledd og bits, men det ER mulig! 
jeg fikk plass til en kvart tom pipe inn på den muttern du snakker om, og med et ledd derfra og en forlenger til skralla for eksempel?
det røret du snakker om var nok værst å løsne, jeg var heldig og fikk løsnet de før jeg dro de runde(brukte en bit og en 8mm fast der det er trangest mot svinghjulet)..
lykke til!
jeg fikk plass til en kvart tom pipe inn på den muttern du snakker om, og med et ledd derfra og en forlenger til skralla for eksempel?
det røret du snakker om var nok værst å løsne, jeg var heldig og fikk løsnet de før jeg dro de runde(brukte en bit og en 8mm fast der det er trangest mot svinghjulet)..
lykke til!
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
sindrehauglum
- -

Re: bytte av vannpumpe 2,1 WBX
(Henter opp en eldre tråd, samme problem)campingbob wrote:Får ikke av det siste kjølerøret som er festet på pumpa med umbrakoskruer (de er rundet innvendig).
Jeg skal bytte vannpumpe på min 2,1 WBX pga lekasje fra lager. Det er trangt og j**lig!
Jeg får ikke av røret som går mellom høyre og venstre side. Umbrakoen er rund. Wise-grip funker ikke.
Er det noen som har tips?
Fjærning av reimhjulet på veiva ville løst problemet, da hadde jeg fått ut pumpen sammme med røret. Jeg har fått på pipe og latmanns (1m) men klarer ikke holde igjen med håndbrekket. Hvordan låser en fast reimhjulet?
sindrehauglum[a]gmail.com
Syncronaut som skrur mye (ufrivillig)
- ønsker å kjøpe girkasse og diff m/sperr T3
Re: bytte av vannpumpe 2,1 WBX
Min erfaring med 2,1i tilsier at jeg foreslår følgende: DYNAMITTsindrehauglum wrote:(Henter opp en eldre tråd, samme problem)campingbob wrote:Får ikke av det siste kjølerøret som er festet på pumpa med umbrakoskruer (de er rundet innvendig).
Jeg skal bytte vannpumpe på min 2,1 WBX pga lekasje fra lager. Det er trangt og j**lig!
Jeg får ikke av røret som går mellom høyre og venstre side. Umbrakoen er rund. Wise-grip funker ikke.
Er det noen som har tips?
Fjærning av reimhjulet på veiva ville løst problemet, da hadde jeg fått ut pumpen sammme med røret. Jeg har fått på pipe og latmanns (1m) men klarer ikke holde igjen med håndbrekket. Hvordan låser en fast reimhjulet?
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
-
sindrehauglum
- -

Meisel funket ikke for meg...VWegard wrote:Prøv å kakk skruene løs med meisel. Det er trangt og skruene må uansett byttes, men det bør gå greit med litt tålmodighet.
Jeg skar av hode med baufil. Satte inn skrue med sekskanthode i stede for de teite umbrakoskruene.
sindrehauglum[a]gmail.com