men servoremma må man på bukk og virkelig komme godt under for å stramme??? noen som vet hvordan og om det går med vanlig jekk/verktøy??
stramming av servorem
stramming av servorem
jeg har skriking i servoremmen....... dynamoen var en smal sak (har ikke beskyttelses plata under)
men servoremma må man på bukk og virkelig komme godt under for å stramme??? noen som vet hvordan og om det går med vanlig jekk/verktøy??
:
Årsmodell og motor? Er enten selvstrammende eller strammehjul.
Er det stramme hjul, trenger du en passelig lang umbraco nøkkel. Løsne hjulet, og stramm det så godt du kan for hånd, samtidig som du drar det til med umbracoen, slik at du samtidig strammer det litt ekstra når du drar det til! (Du drar det med når du strammer skruen). Vet jeg klundra ferlt med dette første gangen, men andre gangen brukte jeg vel 2-3 minutter!
Er det stramme hjul, trenger du en passelig lang umbraco nøkkel. Løsne hjulet, og stramm det så godt du kan for hånd, samtidig som du drar det til med umbracoen, slik at du samtidig strammer det litt ekstra når du drar det til! (Du drar det med når du strammer skruen). Vet jeg klundra ferlt med dette første gangen, men andre gangen brukte jeg vel 2-3 minutter!
Martin
Den gule fare
Den gule fare
Har opplevd 3 ganger nå at bilen blir tung på rattet for en kort periode.
Alle gangene har vært under i sein fart/lavt turtall når eg skal snu/parkere.
Nivå servoolje ser greit ut.
Kan dette være slakk reim?
Ved start av bil kviner det i en reim, men trodde dette var viftereimen (da ulyden gir seg etter kort tid).
94mod 2,4d
- Øystein -
Alle gangene har vært under i sein fart/lavt turtall når eg skal snu/parkere.
Nivå servoolje ser greit ut.
Kan dette være slakk reim?
Ved start av bil kviner det i en reim, men trodde dette var viftereimen (da ulyden gir seg etter kort tid).
94mod 2,4d
- Øystein -