Driver og leiter etter en cooler som ville passe fint på en t3 med td motor. Fant ut at den burde være smal og lang. Søkte litt på google og fant en fin side, som viste orginale coolere fra diverse biler.
Ville noen av disse passet bra på en caravelle t3 med 1,6 turbo diesel?
Er det noen andre coolere som er mye brukt på td`n? Hvor stor burde den være, og kan den bli for stor?
Hvor mye skal man by på sånt? Nå har jeg bydd opp til 40 Euro, og jeg blir fortsatt "autooverbydd".
Dette er et sett til ca 9-10.000,- nytt. Så da er det egentlig opp til den enkelte hva man synes dette er verdt. Gir jo ca 90 hk på 1,6 TD, så hadde det vært meg, noe det selvsagt ikke er denne gang men allikevel, hadde jeg ikke gitt meg før rundt 5-6000,- Norske kr.
Men nå er jeg også "Oettinger-O-fil", så det forklarer jo litt av min ivrighet.
Eskild
CoaCh-88 wrote:Driver og leiter etter en cooler som ville passe fint på en t3 med td motor. Fant ut at den burde være smal og lang. Søkte litt på google og fant en fin side, som viste orginale coolere fra diverse biler.
Ville noen av disse passet bra på en caravelle t3 med 1,6 turbo diesel?
Er det noen andre coolere som er mye brukt på td`n? Hvor stor burde den være, og kan den bli for stor?
Problemet er å få plassert disse på en god plass med nok kaldluft gjennomstrømming.Har sjøl Oettinger settet og det er vannavkjølt med radiator foran.Har foresten en slik Sharankjøler liggende +en annen kjøler.
Den Saab har brukt i noen av bilene sine lar seg vist greit montere på en T3. Lurer på om det er den de brukte på 9000 modellene.
Jeg har en liggende, men har ikke fått somlet meg til å sette den i enda.
Ser ut til at den havner innenfor venstre bakhjul på "torpedoveggen" med et slags scoop på for å lede luften gjennom kjøleren.
Tenkte på og lage meg et sånnt skjørt med lufftinntak på sia, og rør som leder lufta til cooler`n. Skjørte blir jo så klart litt mer anonymt, og sparkles i et med bakfangen.