Friskluftsbryteren?

Transporter 1968-1979
Post Reply
Kjartan

Friskluftsbryteren?

Post by Kjartan »

Har fått liv i en friskluftvifte som skal henge bak i min T2b. På denne viften finnes det et relee. Ved å sette strøm på den, skjer det ikke noe. Ved å sette strøm direkte på viften, så starter den.

Har ikke noe bryter til friskluftsviften i min bil, ei heller vet jeg hvordan denne ser ut. Enda mindre vet jeg om hvor den skal stå.

Har sett bilder av brytere på venstre side av rattet og at det her er 2 brytere hvor den ene er til lyset (som jeg har) og en bryter til (som jeg kun har feste til, men ikke selve bryteren). Kan se ut til at friksluftsvifte-bryter skal stå her. Men har fått høre at bryter trolig skal være på en av hendlene til varmeapperatet.

Om noen har bilder, koblingsskjema, idè om hvor denne bryteren skal være så sette jeg god pris på det 8)
Luftkjølt sekser
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Har ikke noen instruksjonsbok lenger(trur jeg), men mener det var slik at du må justere på en av de røde spakene for at vifta skal starte. Enten opp på topp, eller helt ned. Sjekk dette evt opp med Erik(ERJO). Han har nok dette i hue.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Kjartan

Post by Kjartan »

Der postmeister

Dette er en av de gamle bilene til ERJO. Han foreslo å trekke minus fra batteriet frem til dashbord for så å mekke en bryter der. (kommer til å gjøre det nå for å bli ferdig til Bugrun). Men over tid hadde det vært glimmrings å hatt det orginalt plassert.
Luftkjølt sekser
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Om det er den tilleggsviften på varmeanlegget du tenker på, så er det en bryter på den venstre varmehendelen. Aktiveres ved å skyve den helt ned. Bryteren ligger baki med hendlene der et sted, går på når det er 2-1cm bevegelse igjen på spaken.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
greker'n

Post by greker'n »

Stemmer, på hendelen som regulerer åpningen av varmepottene (Den i midten) er det laget en anordning som jorder en svart ledning ved å komme i kontakt med metallet i dasjboardet (- altså). Jeg har i tillegg laget en bryter slik at jeg kan jorde denne ledningen også uten å trekke ned spaken og åpne varmepottene, da de har en tendens til å begynne å lukte ved hard kjøring på varme dager.
Post Reply