Hei,
Noen som vet om noen gode høyttalere som kan monteres i høyttalerbue? Fortrinnsvis noe som tåler litt mer trøkk enn de som står i originalt.
Terje
Bytte elementer i høyttalerbue
Bytte elementer i høyttalerbue
-------
Terje
'87 Westy Club Joker
Terje
'87 Westy Club Joker
-
WasserBoxer
- -

Som "perk" sier så vil det aldri bli en fullgod lyd i høyttalere i høyt-buen pga lite rom bak høyttaleren. Diskant og mellomtone trenger ikke mye rom, det er bassen som trenger litt plass å vokse i.
Løsningen er enkel (men ikke gratis):
Sett inn noen "greie" toveis høyttalere, bruk disse til diskant/mellomtone og putt en liten basskasse (sub) under setet. Hvis man snakker med disse "lydfrikene" på bilstereobutikkene så kan de finnne noen enkle filter for å gi kun bass lyd til basskassa, og ikke til diskant/mellomtone. Dette er den løsningen som jeg skal bruke i min bil når bare tempraturen ute blir litt mere "mekkevennlig"
Løsningen er enkel (men ikke gratis):
Sett inn noen "greie" toveis høyttalere, bruk disse til diskant/mellomtone og putt en liten basskasse (sub) under setet. Hvis man snakker med disse "lydfrikene" på bilstereobutikkene så kan de finnne noen enkle filter for å gi kun bass lyd til basskassa, og ikke til diskant/mellomtone. Dette er den løsningen som jeg skal bruke i min bil når bare tempraturen ute blir litt mere "mekkevennlig"
Som man roper på vwbus får man svar!
Lydmessig sett vil det bli rart med høytalere i buen. Lyden kommer ikke forfra, og stereobildet blir feil. For god lyd, gå heller for dørhøytaler.
Kjøpte høytalere på ELTEK (http://www.dynabel.no)
De har veldig mye bra. Jeg kjøpte billigste løsning, og den spiller som bare det. 6 tommer i døren (nede) og små diskanter oppe ( de er vinklet litt mot frontruten slik at lyden blir reflektert (og forsterket). I tillegg to 6x9 i kickpanelet under baksetet.
ELTEK er leverandør av høytalerelementer til mange av de store bilmerkene, og den dyreste serien deres (Lotus) er anerkjent som et av de beste i verden. Den billigste serien er mye bedre enn en skulle tro ut fra prisen.
Hvis diskanten er før høy, kan en montere på en motstand på ledningen.
Sjekk dem ut
Kjøpte høytalere på ELTEK (http://www.dynabel.no)
De har veldig mye bra. Jeg kjøpte billigste løsning, og den spiller som bare det. 6 tommer i døren (nede) og små diskanter oppe ( de er vinklet litt mot frontruten slik at lyden blir reflektert (og forsterket). I tillegg to 6x9 i kickpanelet under baksetet.
ELTEK er leverandør av høytalerelementer til mange av de store bilmerkene, og den dyreste serien deres (Lotus) er anerkjent som et av de beste i verden. Den billigste serien er mye bedre enn en skulle tro ut fra prisen.
Hvis diskanten er før høy, kan en montere på en motstand på ledningen.
Sjekk dem ut
Asbjørn Sundal
Uten VW for tiden (kjører Skoda)
Uten VW for tiden (kjører Skoda)