Får opp feilkode 18357 control unit 2 for coolant fan.
Begge viftene starter når aircondition blir slått på, så du fungere jo tydeligvis.
Prøvde la bilen bli varm for se om di startet når temp passere 90grader.
Bilen sto å gjekk på tomgang 15min etter bilen kom opp i 90grader, men ingen vifter startet, og temp gikk aldri høgere enn 90grader.
Noen som har vore borti dette, er litt meiningsløst kjøre bilen på diagnosetest på verksted for atte di skal finne ut samme som eg allerede har gjort.
Radiatorvifter funker kun på aircondition ( T5 2004 )
Radiatorvifter funker kun på aircondition ( T5 2004 )
Multivan T5 2004
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Re: Radiatorvifter funker kun på aircondition ( T5 2004 )
Du har kanskje allerede funnet ut av dette. Jeg er ganske sikker på at dette bruker samme prinsippet som f.eks BMW. Da skal viftene kun starte ved behov for kjøling av motor og som oftest starte ved aktivering av aircondition for å kjøle kondensator.
Disse motorene produserer så lite varme på tomgang at det er egentlig ikke rart at du ikke har behov for kjøleviftene selv på varme dager.
Skal du virkelig utfordre systemet for å finne ut om viftene starter må du finne en god motbakke og helst med tung henger bak (uten aktivert aircondition).
Disse motorene produserer så lite varme på tomgang at det er egentlig ikke rart at du ikke har behov for kjøleviftene selv på varme dager.
Skal du virkelig utfordre systemet for å finne ut om viftene starter må du finne en god motbakke og helst med tung henger bak (uten aktivert aircondition).