En lastebilsjåfør hadde et uhell i natt, og en semihenger begynte å trille i slak nedoverbakke da den ble koblet fra. Noen meter bak stod min bil med nesa mot den.
Så nå har jeg et litt mer kupert panser, samt at det har kommet endel riper i lakken på fangeren.
Bilen stod i 1. gir, uten håndbrekk, og har trolig blitt skubbet 20-30cm bakover. Paneret lar seg greit åpne, men er litt vanskelig å lukke helt, men det går.
Gummilisten bakpå semi har kommet akkurat oppå panseret, så det har nok blitt endel krefter nedover også.
Det jeg lurer på er: Er det noen sjans at drivverk, understell, gir eller motor kan ha tatt noen skade av å ufrivillig gå baklengs et lite stykke, med litt godt med kraft nedover på fronten??
Bilen er en T5 California fra 2006, uten kufanger eller tusenmetere i fronten.
Blir jo en forsikringssak, men greit å vite om jeg skal insistere på at de skal gå over litt nøyere enn de kanskje ellers ville gjort.
Ble påkjørt av lastebil
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Ble påkjørt av lastebil
Insister uansett. De har en tendens til å være bittelitt gniene for tiden
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Re: Ble påkjørt av lastebil
Krefter nedover og bakover, ja bilen er jo ikke konstruert for den typen av belastning, så her syns jeg godt at fagfolk skal gå over litt nøyere. Den har sikkert ikke tatt skade, men fint å sjekke..
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.