Hei, bytta tannstang på min 2010 180hk caravelle her om dagen, så oppdaga jeg at ingen av funksjonene på rattet virker.
Aibag lampa lyser, men leste av feilkoder og fikk still inn styrevinkel, da sa han som hadde utstyret at aibaggen lyste for beltestrammer, men på det tidspunktet hadde jeg ikke funnet ut at rattet var dødt.
Jeg frykter at sleperingen kan være gåen. Noen som vet om denne kan ryke hvis jeg tar for mange turn på rattet når tannstanga er ute?
Har ingen annen forklaring på dette, er vel ikke noe annet som kan skje under tannstang bytte som kan forklare dette?
Noen som vet hvordan det er å bytte denne, og hva den koster?
Multifunksjonsratt virker ikke.
Re: Multifunksjonsratt virker ikke.
"Sleperingen" på disse er mer som en plastremse med printbaner formet som ei klokkefjær , og må stå i rett posisjon når du monterer ny tannstang. Hvis noen har dreid på rattet mens tannstanga var av, er det ikke usannsynlig at den er ødelagt.ronnieu wrote:Hei, bytta tannstang på min 2010 180hk caravelle her om dagen, så oppdaga jeg at ingen av funksjonene på rattet virker.
Aibag lampa lyser, men leste av feilkoder og fikk still inn styrevinkel, da sa han som hadde utstyret at aibaggen lyste for beltestrammer, men på det tidspunktet hadde jeg ikke funnet ut at rattet var dødt.
Jeg frykter at sleperingen kan være gåen. Noen som vet om denne kan ryke hvis jeg tar for mange turn på rattet når tannstanga er ute?
Har ingen annen forklaring på dette, er vel ikke noe annet som kan skje under tannstang bytte som kan forklare dette?
Noen som vet hvordan det er å bytte denne, og hva den koster?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
ronnieu
- Car: T5 2010 180hk
- Phone: 47469104
Ok, takk for svar. Er nok det som har skjedd da. Vet du hvordan denne er å bytte? Hvordan får jeg av ratt og airbag?
Det ligger flere videoer på youtube som beskriver dette godt.
Men husk at du håndterer eksplosiver som i verste fall kan trigges av statisk elektrisitet...
Så koble fra batteriet og vent minst en halvtime før du demonterer, det var i allefall rådet jeg fikk da jeg demonterte dette på Touranen.
Men husk at du håndterer eksplosiver som i verste fall kan trigges av statisk elektrisitet...
Så koble fra batteriet og vent minst en halvtime før du demonterer, det var i allefall rådet jeg fikk da jeg demonterte dette på Touranen.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
-
ronnieu
- Car: T5 2010 180hk
- Phone: 47469104
Hei igjenn, skal nå til å prøve meg på å få av rattet for å sjekke klokkefjæra. Men klarer ikke finne ny, noen som vet hva denne heter på fagspråket? Eventuelt hvor jeg kan kjøpe ny, og eventuelt pris?
Har god teknisk innsikt så ser ikke mørkt på jobben, har bare ikke peiling på hvordan dette ser ut på denne bilen.
Har god teknisk innsikt så ser ikke mørkt på jobben, har bare ikke peiling på hvordan dette ser ut på denne bilen.