Hei.
Har hatt problemer i lengre tid der bilen kraft pluttseleg forsvinner ved på drag/3000 + omdreininger.Typisk når man girer ned i oppoverbakker.Turboen vart bytta 1,5 år sidan på verksted,hadde ikkje dette problemet før det.Problemet dokker som regel på ferie eller litt lengre turer ikkje på små turer til butikken.Så i en vanleg kvardag med lite kjøring så plager deg meg ikkje så mykje.
EGR og LMM har eg sjølv nettopp bytta uten att det har løyst noko.Men når eg kobler ifrå kontakta til LMM så går det faktisk bedre,dvs att bilen ihvertfall ikkje "dør" vekk.Er på camping tur no så det måtte eg gjere for å komme meg vidare.
No sitt eg på Sunne camping og lurer på kva som feiler min bil??
Bilen er en Multivan 2004 model 2,5d.
Mvh
Erik Nedreberg
Bilen mister kraft ved pådrag ,3000 + omdreininger.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Bilen mister kraft ved pådrag ,3000 + omdreininger.
Du ga deg sjøl svaret. 
LMM
LMM
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
LMM ?
Eg bytta igår til ny LMM fordi eg trudde det var problemet.Nettopp fordi når eg kobla ifrå kontakta til LMM så forsvann problemet.Men etter 3-4 mil så kom samme problemet igjen med en ny LMM installert.Så no er kontakta til LMM på ny utkobla.Så no er eg like langt..
Nokon som har en idé?
Eg bytta igår til ny LMM fordi eg trudde det var problemet.Nettopp fordi når eg kobla ifrå kontakta til LMM så forsvann problemet.Men etter 3-4 mil så kom samme problemet igjen med en ny LMM installert.Så no er kontakta til LMM på ny utkobla.Så no er eg like langt..
Nokon som har en idé?
Hva med å koble til et diagnoseapparat.. Vagcom.. Det kan lese av feilkoder, lese av MAF verdier, og lese av ting som turbotrykk.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Hva med at den nye faktisk kan være defekt.
Shit happens. Også med nye deler.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Hei, uten å utelukke at det faktisk kan være en feil på den nye LMM'en som du har kjøpt så mistenker jeg at det kan være koksing i turboen din selv om den kun er 1,5 år gammel.
Hvis det har vært mest småkjøring så kan EGR-systemet sotet/kokset reguleringsmekanismen i den nye turboen din. Antar at EGR ikke er blendet siden du ikke nevner det her. Symptomene er iallefall slik du beskriver ved kokset turbo, og det oppleves slik at du mister motorkraften pga nødmodus som resettes ved å slå av og på tenningen og du kan kjøre videre som om ingenting har skjedd.
Hvis det har vært mest småkjøring så kan EGR-systemet sotet/kokset reguleringsmekanismen i den nye turboen din. Antar at EGR ikke er blendet siden du ikke nevner det her. Symptomene er iallefall slik du beskriver ved kokset turbo, og det oppleves slik at du mister motorkraften pga nødmodus som resettes ved å slå av og på tenningen og du kan kjøre videre som om ingenting har skjedd.