fuchs kopi felger T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
jwh2009

fuchs kopi felger T3

Post by jwh2009 »

Hei, er det noen som har prøvd disse på T3
Står at de skal passe rett på uten mod, går skyvedøra klar av disse tru?
http://customer.maxilite.ch/de/vw/t3-2wd

7x16, 5x112, ET 23,3
OddN
-
-

Re: fuchs kopi felger T3

Post by OddN »

Ja, skyvedøra går uten tvil klar av en 7 toms felg med et23. Om den også går klar av det dekket du vurderer er en helt annen sak...

Om du setter på veldig breie dekk kan det hende døra subber i dekket. Har selv hatt Ronal i samme dimensjon med 245/75R-16 på min syncro og da subbet døra godt borti dekket.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

er det ikke bare å montere kile på skinna, da ?
OddN
-
-

Post by OddN »

Rudeboy wrote:er det ikke bare å montere kile på skinna, da ?
Det er ikke så enkelt på T3 som det er på T4.

På T3 må det sveises hvis du vil ha mer klaring.
jwh2009

Post by jwh2009 »

Takker for svar, 205/60 eller 215/60-16 burde kanskje gå bra da
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

OddN wrote:

Man må forlenge bøylen og korte inn skinna tilsvarende. Eneste måten å gjøre dette på t3 etter 85 mod. Før 85 mod er jeg ikke sikker, men noen setter på en stopper på skinna istedet for å kappe
Er noen bilder av dette da jeg gjorde ombygging av skyvedørbøylen på Slugga no.5 her: http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=5 ... &start=125
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
OddN
-
-

Post by OddN »

vwcoach wrote:
OddN wrote:

Man må forlenge bøylen og korte inn skinna tilsvarende. Eneste måten å gjøre dette på t3 etter 85 mod. Før 85 mod er jeg ikke sikker, men noen setter på en stopper på skinna istedet for å kappe
Er noen bilder av dette da jeg gjorde ombygging av skyvedørbøylen på Slugga no.5 her: http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=5 ... &start=125
Der var det jo en god forklaring.

Er det forresten noen som kan påta seg en slik oppgave på min syncro. Jeg kan evt gjøre alt klart slik at det bare er å sveise, men da må det nesten gjøres der bilen står (altså i Trøgstad)... Ellers så er den flyttbar på prøveskilt nær sagt hvor som helst.

Om noen i Østfold/Akershus/Oslo har et sveiseapparat å låne ut, så får jeg det nok til selv og. Skulle nok ha investert i sveiseapparat etter hvert :?
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

OddN wrote:
vwcoach wrote:
OddN wrote:
Der var det jo en god forklaring.

Er det forresten noen som kan påta seg en slik oppgave på min syncro. Jeg kan evt gjøre alt klart slik at det bare er å sveise, men da må det nesten gjøres der bilen står (altså i Trøgstad)... Ellers så er den flyttbar på prøveskilt nær sagt hvor som helst.

Om noen i Østfold/Akershus/Oslo har et sveiseapparat å låne ut, så får jeg det nok til selv og. Skulle nok ha investert i sveiseapparat etter hvert :?
Det blir litt karroseri arbeid også, for "bulken" til innsvingdelen i plata må også forlenges.
Det er en bulk i plata for denne delen og den må da forlenges bakover. Noen bruke varme og kule hammer til dette, men jeg tok en løsning i god "vwcoach ånd". Lagde en sprekk i plata og banka plata innover slik at jeg fikk plass nok. Lappa isammen sprekken i plata etter på. (ingen som ser det bak dekslet vet du :P)
Letteste å forlenge bøylen er å ofre 2 stk bøyler og kappe hver av de slik at du får en igjen til å sveise isammen.
Han som sveiset denne for meg borret hull og putta i et forsterknings stag i bøylen i tillegg. Skikkelig solid blei det.
Hvis du studerer bildene i tråden jeg la ut så vises framgangsmåten ganske greit der.
Normal forlengelse av bøylen er 6 cm, og da må skinna kappes 6 cm for å få dette til å passe sammen og skyvedøra lukker riktig.
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
OddN
-
-

Post by OddN »

Ja det vet jeg... Glemte å si at jeg allerede har forlenget bøyle. Var ute og målte og den er akkurat 6cm lengre enn standard. Men for ikke avspore denne tråden mer enn den allerede er så lagde jeg en ny forespørsel under ønskes kjøpt... (Kanskje ikke 100% korrekt kategori).
Post Reply