Hei,
Jeg har en T4 2.4 som oppfører seg eksemplarisk. Ila jula har noe/været slått ut motorvarmer og kupévarmer. Jeg oppdaget først at sigarettenneren/12v-uttaket ikke "spratt ut" da jeg dyttet den inn – ikke strøm der. Tilfeldigvis var jeg på service dagen etter, og de byttet bare en sikring, så var den i farta igjen. Kupévarmeren er fortsatt helt stille. Har testet i plugge noe annet i uttaket til kupévarmeren, men får ikke noe liv.
Vet noen her hvor jeg finner sikring til DEFA-systemet? Har prøvd å se i den vanlige sikringsboksen "under rattet".
DEFA i T4 plutselig død...sikring?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: DEFA i T4 plutselig død...sikring?
Har du batterilader i defapakka så koble bort den. Ingen sikring på bare kabling. Kun jordingskabel.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Takk.
Beklager dumme spm herfra, men mener du å koble bort batterilader for å feilsøke? Og at det i tilfelle er selve laderen som er problemet/har tatt kvelden?
Beklager dumme spm herfra, men mener du å koble bort batterilader for å feilsøke? Og at det i tilfelle er selve laderen som er problemet/har tatt kvelden?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Jepp. Har opplevd dette. Kobla da direkte fra inntakskabel til kontakta inni bilen og vifta gikk. Jeg forutsetter jo at du har testa vifta rett i veggen selvfølgelig. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Sikringen til sigarettenneren er rød 10amp og sitter under rattet helt til høyre på slot 22. DEFA-batteriladeren i min bil har en ettermontert sikring som sitter på venstre vinge under panseret, nærme batteriet. Men dette er jo ikke originalt så det kan hende den sitter et annet sted på din.