Spørsmålet er: er det noen som kan si meg om det er en drenering bakom der, som eventuelt er tett av rusk og rask og gamle glassbiter?
Fuktighet
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Fuktighet
Kikka inn i rommet bak på høyre side, under bakre klima. Like under ventilen for luft ut, der var det en del vann, og noen glassbiter fra et knust sidevindu en gang i tiden.
Spørsmålet er: er det noen som kan si meg om det er en drenering bakom der, som eventuelt er tett av rusk og rask og gamle glassbiter?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
VW Crafter LWB -14
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Klimaen bak der har en slange som går rett ned og ut i gulvet bak h bakhjul. Dessværre hender det at den detter av og ut av bilen. Da blir mass skit kasta inn i baklampa ifra bakhjulet. Får dette holde på får du problemer med sikringer som flyr. Sjekk opp denne slangen og se å få reparert dette før det skaper trøbbel for deg. Dessværre en feil jeg har sett på flere klimabak-T4.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jeg hadde dette problemet... og møller i Bergen Vest ville ikke skjønne hva slange jeg skulle ha.. selv etter at 2 delemedarb. og 1 mekaniker var ute og så på det... de mente det skulle være hull der.. måtte finne delenr. selv og bestille.... kan vel ikke være like hjelpeløse folk i møller andre steder???
VW Caravelle T4 2.5 TDI - 1999
-
Der Postmeister
- -

-
Needforspace
- -

Den hvite slangen er på plass, dette er lenger ut mot siden, rett under utluft ventilen. Der ligger det et par centimeter med vann og glassbiter fra sidevinduet.
Men jeg kan ikke kjenne noe slags drenering.
Kan jo bare tørke opp og sjekke senere, men jeg lurte på om dette var noe andre hadde vert borti
Men jeg kan ikke kjenne noe slags drenering.
Kan jo bare tørke opp og sjekke senere, men jeg lurte på om dette var noe andre hadde vert borti
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14
Etter det jeg har hørt har veldig mange biler bare hull der. Kom denne slangen på senere modeller?KMiland wrote:Jeg hadde dette problemet... og møller i Bergen Vest ville ikke skjønne hva slange jeg skulle ha.. selv etter at 2 delemedarb. og 1 mekaniker var ute og så på det... de mente det skulle være hull der.. måtte finne delenr. selv og bestille.... kan vel ikke være like hjelpeløse folk i møller andre steder???
Min Caravelle (-99) hadde endel jordfeil i baklyset som følge av saltvann, og mekanikeren valgte å tette hullet (har ikke AC). Mulig jeg skal få montert denne slangen, det virker jo som en smartere løsning...
-
Der Postmeister
- -

-
Needforspace
- -

Har akkurat funnet ut at teppet er vått like bak fremsetene, bak forhøyningen altså.
Bilen har stått litt med fronten ned i oppkjørselen og gulvet er jo flatt fra bakluka til forhøyningen, men jeg finner ikke noen opplagte lekkasje kilder.
Er det noen som har gode forslag om hvor det lekker?

Bilen har stått litt med fronten ned i oppkjørselen og gulvet er jo flatt fra bakluka til forhøyningen, men jeg finner ikke noen opplagte lekkasje kilder.
Er det noen som har gode forslag om hvor det lekker?
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14
[quote="KMiland"]Jeg har nok funnet mere lekasje på min også.... ser ut som om det kommer når jeg spyler på inntaket bak på høyre side..... som om ikke dreneringen er slik den skal.. kansje tet og at det renner over... må få sett mere på dette.....[/quote]
Har du fått sjekket noe mer om lekkasjen?
Oppdaget fuktighet på min 02 modell lang combi i april. Sikkerhet selen på høyre side bak var kliss våt og isolasjonen på ac var gjennomtrukket av vann. Jeg fikk til svar her på forumet om å sjekke dreneringslangen. Den så helt ok ut, så jeg gjorde ikke noe mer med det. Jeg tenkte at tidligere eier hadde brukt ac ved for kald uteluft. Etter hvert tørket selen opp og jeg håpet at det var ok.
Nå er selen igjen blitt kliss våt.
Er det flere her på forumet som har merket det samme? Og funnet løsning på problemet.
Har du fått sjekket noe mer om lekkasjen?
Oppdaget fuktighet på min 02 modell lang combi i april. Sikkerhet selen på høyre side bak var kliss våt og isolasjonen på ac var gjennomtrukket av vann. Jeg fikk til svar her på forumet om å sjekke dreneringslangen. Den så helt ok ut, så jeg gjorde ikke noe mer med det. Jeg tenkte at tidligere eier hadde brukt ac ved for kald uteluft. Etter hvert tørket selen opp og jeg håpet at det var ok.
Nå er selen igjen blitt kliss våt.
Er det flere her på forumet som har merket det samme? Og funnet løsning på problemet.
94 mod lang kombi
02 mod lang kombi
02 mod lang kombi