En av manglene var "Bremseskjold foran rustet bort". Jeg har da skiftet dekk, og bremseskiver og klosser foran her flere ganger før, men har da aldri lagt merke til noen bremseskjold? Har det vært slike skjold på bilen? Er det påbudt med slike skjold? Jeg finner ingen rester av skjoldene...
MAngel på EU - Bremsekjold rustet bort.
-
AlexanderT494
- -

- Car: T4 2000 TDI
- Phone: 97 76 95 56
MAngel på EU - Bremsekjold rustet bort.
Hadde t4'en på EU akkurat, og fikk noen små mangler. Ikke mer enn at det bilen fikses, og den må være med i familien i 2 år til 
En av manglene var "Bremseskjold foran rustet bort". Jeg har da skiftet dekk, og bremseskiver og klosser foran her flere ganger før, men har da aldri lagt merke til noen bremseskjold? Har det vært slike skjold på bilen? Er det påbudt med slike skjold? Jeg finner ingen rester av skjoldene...
-
erlingjo
- -

- Car: T5 på jobb.T4 California exlusive hjemme
- Phone: 950 59597
Re: MAngel på EU - Bremsekjold rustet bort.
Der er et skjold som dekker det caliperne ikke dekker på en måte. Det er skrudd fast med tre skruer på baksiden.
Det er et kjent problem at disse ruster på alle biler.Ofte er det ikke noe igjen til slutt .
Skjoldene er ikke dyre.
Kan være litt knot hvis skruene også er rustet.
erlingjo
Det er et kjent problem at disse ruster på alle biler.Ofte er det ikke noe igjen til slutt .
Skjoldene er ikke dyre.
Kan være litt knot hvis skruene også er rustet.
erlingjo
Hvis skruene knekker (som kan være svært sannsynlig) fjerner du så mye som du kan av det gamle skjoldet og punktsveiser det nye til de knekte skruene. Er meget sjelden du får reparasjon der skjoldet må fjernes.
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
Skal man skifte hjullager er det greit å få bort bremseskjoldet. Med det pressverktøyet eg har brukt får å skifte det må det demonteres da skruefesta blir brukt til å montere mothold.
Caddy 1,9 tdi 4motion 2009
Golf 1,9 tdi 4motion 2001
T4 2,4 1994
Golf 1,9 tdi 4motion 2001
T4 2,4 1994