Hei!
Fikk EU-feil på bremseslangene foran på Caravellen, og sitter og skal handle deler. I 1985 ser det ut til å ha gått et skille når det gjelder bremsedeler, og jeg lurer på hvordan jeg kan identifisere hva slags deler som sitter på min. Den har førstegangsregistrering 08/85-så antar den er bygget relativt tidlig i -85. Mener å ha sett at den hadde mindre bremseklosser enn forventet da jeg kikket over dem før ferietur, kan dette være en indikasjon på at det er "gammelt" bremsesystem?
Er det forøvrig noe spesielt krøllent med å bytte slanger på denne bilen?
1985mod Caravelle C - skal jeg ha -85 eller 85- bremsedeler?
Re: 1985mod Caravelle C - skal jeg ha -85 eller 85- bremsede
Små bremseklosser tyder på tidlig versjon. Da har du også fast bremsecalipper med stempel på begge sider av skiva. Skiva er også tynnere men har større diameter.coolerguy wrote:Hei!
Fikk EU-feil på bremseslangene foran på Caravellen, og sitter og skal handle deler. I 1985 ser det ut til å ha gått et skille når det gjelder bremsedeler, og jeg lurer på hvordan jeg kan identifisere hva slags deler som sitter på min. Den har førstegangsregistrering 08/85-så antar den er bygget relativt tidlig i -85. Mener å ha sett at den hadde mindre bremseklosser enn forventet da jeg kikket over dem før ferietur, kan dette være en indikasjon på at det er "gammelt" bremsesystem?
Er det forøvrig noe spesielt krøllent med å bytte slanger på denne bilen?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 1985mod Caravelle C - skal jeg ha -85 eller 85- bremsede
Jeg mener å huske at brickwerks hadde en metode for å identifisere late/ early ved hjelp av VIN nr. Men jeg finner det ikke igjen nå på mobilen.
- Martin :)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990