Hei! Så at gummibelgen som dekker indre styreledd høyre side var røket. Jekket opp caravellen, og kom til saken og tok av gummibelgen. Det er fullt av skitt innover tannstangen, men ingen lekkasjer eller slakk i indre styreledd. Går det greit å bare spyle å rengjøre inni styresnekka og tannstanga uten å demontere mer, smøre opp alt å sette på ny gummibelg, eller bør jeg gjøre dette på en annen måte?
Mvh.
Tor Asgeir
Gummibelg mellom styresnekka og styrestag røket
-
Tysfjord
- -

- Car: T4 1998 tdi
- Phone: 91615762
Gummibelg mellom styresnekka og styrestag røket
T4 1998 tdi
Caravelle er en fin bil
Caravelle er en fin bil
Re: Gummibelg mellom styresnekka og styrestag røket
hei Tor
Går greit å vaske reint, men bruk varmvann i hageslange uten for mye trykk, IKKE høytrykk!! da dette kan/vill skade tettningene. Etter vasking ta litt motorolje på fingeren og smør inne i "røret" på tangstangen før du mont ny belg. Lurt å sjekke for lekasje før du monterer den nye belgen. Lykke til!!
Går greit å vaske reint, men bruk varmvann i hageslange uten for mye trykk, IKKE høytrykk!! da dette kan/vill skade tettningene. Etter vasking ta litt motorolje på fingeren og smør inne i "røret" på tangstangen før du mont ny belg. Lurt å sjekke for lekasje før du monterer den nye belgen. Lykke til!!
Isak Grimsø
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Motorolje spiser på gummi, så vær forsiktig med det. Bruk heller fett. Gjerne noe vannavstøtende.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Tysfjord
- -

- Car: T4 1998 tdi
- Phone: 91615762
Hei! Takker for svar
Vasket rent og brukte fett, måtte ta begge belgene ta den andre også var begynt å sprekke. Gikk fint
Faktisk slakk i et endeledd, så byttet liksågodt begge da jeg var i sving
Driver å justerer spissing, men ble litt sent i kveld så jeg fullfører i morgen.
Mvh. Tor Asgeir
Mvh. Tor Asgeir
T4 1998 tdi
Caravelle er en fin bil
Caravelle er en fin bil