Hei
Vår Caravelle 4Motion har rullet 171 000 km. Var inne hos mitt lokale Møller Bil verksted i går, og fikk beskjed om at det var skader på turboen og at det må påregens skifte av denne. Har i over to år påpekt ovenfor verkstedet, at det i turtallsområdet 1400 - 2000 rpm ved belastning, kommer en slipsteins-lignende lyd fra motoren. Dette ble bekreftet visulet med skop via demontert luftfilterkassett. Det viste seg at skovelen kunne trykkes ned (slakke i akslingen/slitt lager?), og at det var slipemerker på innsiden skovelhuset.
Er det noen her på forumet som har lignenede erfaringer?
Hvilke tiltak anbefales?
Om bytte av hele turbo'en ernødvendig, finnes det alternativer til Møller Bil?
Er det eventuelt penger å spare på å benytte et frittstående verksted?
Skade på turbo - VW Caravell 130 TDI 4Motion 2007 man.
Re: Skade på turbo - VW Caravell 130 TDI 4Motion 2007 man.
Eneste alternativ er overhaling av turbo, men om skadene på kompressorhus og hjul er store er det nok lite å spare...
Det finnes mange alternativ til møller, de aller fleste er rimeligere.
Tror jeg hadde gått til en tuner og spurt, så får du sikkert ny oppgradert turbo og chip billigere enn ny orginal turbo hos møller;-)
Og dermed ekstra effekt på kjøpet:-)
Sent from my P6 using Tapatalk
Det finnes mange alternativ til møller, de aller fleste er rimeligere.
Tror jeg hadde gått til en tuner og spurt, så får du sikkert ny oppgradert turbo og chip billigere enn ny orginal turbo hos møller;-)
Og dermed ekstra effekt på kjøpet:-)
Sent from my P6 using Tapatalk
Hei
Takk for svar. Bor i Stjørdal (Nord-Trøndelag). Finnes det er verksted i dette området som kan overhale turbo?
Takk for svar. Bor i Stjørdal (Nord-Trøndelag). Finnes det er verksted i dette området som kan overhale turbo?
Anbefaler GIK turbo. Kjøpte min for litt over ett år siden derfra.