Nullstille serviceindikator
Nullstille serviceindikator
Har i dag skiftet olje på multivan 2,5 tdi 03 mod selv.(har alltid gjordt det på verksted) . Får ikke til å nullstille serviceindikatoren. Står i boka at jeg skal ha tenning av, trykke inn trippteller og vri klokkestilleren mot høyre for å velge innterval. Kan også bruke blinklyshendelen står det. Ingenting fungerer. Det blinker "service" uansett.Noen som har tips. Jeg har også hatt tull med automatkassen. Med kald bil fungerte kassen fin men når den ble varm gikk den ikke fra tredje og opp i fjerde igjen. Da måtte tenningen av. Jeg var så uheldig med ladingen og fikk hjelp av en med startkabler. Han koblet feil og ødela styringen til kassen. Denne fikk jeg tak i ny og alt fungerer helt fint uansett temp bortsett fra at jeg må ha høyt turtall for gearskifte. Gearer ikke i fjerde før 3000rpm eller åtti kmh. Det er greit men skal jeg opp en lang lang bakke er det plagsomt høyt turtall. Ikke uvanlig å ligge på 3500 rpm. Er det mulig å endre dette. Rett og slett flytte giringspunktet. Dieselforbruket har gått ned (litt under literen) etter at jeg skiftet styring men det vil nok gå ned mer om jeg får senket turtallet
Re: Nullstille serviceindikator
Se post #2 her.
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=5&t=31180
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=5&t=31180
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
-
california
- -

ANg. kassen din: Har du flushet hele systemet til den? Gammel sjit og oljerester må ut.... Det kan løse problemene dine med gearingen.
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
Kassen ble flushet da jeg fekk skiftet olje og filter samt siste software da jeg hadde den gamle styringen til kassen. Vet ikke hvilket turtall den skal gire på men siden det er så få hk i motoren, må den vel gå med litt høyere turtall ? Ikke noe problem på flate veien men når jeg kommer en bakke gearer den fort.