Ønskelig med raske svar siden jeg kjører til Bodal Johansen i Fredrikstad etter jobb i dag...
mvh
lassemann

Er nok mye i det, men det er såpass til bruk av denne dimensjonen at det er godt med dekk på sentrale lager.GeeForce wrote:205/65-15 er en så lite brukt dimensjon at det er bestillingsvare hos mange, fikk jeg høre sist jeg handlet dekk. Var visst nesten bare folk med Caravelle eller Sharan som hadde slike sko. :-p

HeiDer Postmeister wrote:Kjører rundt 50000km pr vinter med Nokian piggfrie, dvs at jeg alltid har nye dekk når vinteren starter og min erfaring sier iallefall at Nokian piggdekk er dårligere enn piggfrie alternativet. Fruen vil ha piggdekk på sin T4 og da får hun det. De tusler ca 8000-12000 pr vinter på Hennes med 195/70x15 på både min og. Hennes. Smale dekk tar seg bedre frem. T5 har jeg nå piggfrie 17" i altfor brei dim. 235 et eller anna 17" og det flyter dessverre bare oppa, så neste vinter blir det enten ny 4motion eller tilbake til standard 16". Jeg bruke dekk innafor loadindeksen i vognkortet. På T4 er vel det li99 mener jeg å huske. På eldre T4 kan du få helt ned i li93.

Helt enig! Fortsatt mye idiotisk kjøring selv om holdningene har blitt bedre med åra..Der Postmeister wrote:Mye av ulykkene kan vel være andre årsaker. Jeg kjører opp og ned Hallingdal hver enda dag, og sjøl om det på fredag var ubehagelig føre og jeg forbanna meg sjøl for ikke ta syncroen men T5 istedenfor, så gikk det rimelig greit. Størsteparten av feila ligger ikke i dekka, men mellom rattet og nakkestøtta. Oppfordringen er uansett dekkvalg: bruk hue når du kjører.