Ser etter Caravelle, fordeler/ulemper med setekonfigurasjon?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
zapperx
-
-

Ser etter Caravelle, fordeler/ulemper med setekonfigurasjon?

Post by zapperx »

Billigere bil må handles inn, og den skal erstatte en 06 Touran og 06 T5 Transporter.
Ser det derfor som eneste løsning å gå for T4 Caravelle 2.5 til rundt 60-80000kr. Kan godta både litt småriper og kilometerstand rundt 250 00km, men vil ha en teknisk god og praktisk bil.
Seteløsning derimot klarer jeg ikke å bestemme meg for.
Har ei datter på et år og har dermed et relativt stort bakovervendt barnesete og alltid vogn med på tur.
6-seter kombi er praktisk med MYE plass baki , men litt trangt i 4- seteren og da spesielt å løfte inn en unge i setet (eller?). Renoverer huset så er ofte på byggvarehuset og fyllinga. Da er det store varerommet kjekt. Flest kombier til salgs veier også for....
9/10-seter derimot virker litt mindre kassebil med mer behagelige seter bak og litt mer fleksibel på seteløsning. Liker 3-seteren bak og da muligheten for å ta bort den fremste 3-seteren for litt "Multivan følelse" når en er på tur. Ser da eventuelt for meg å bytte sidepanelet med et fra Multivan for å få bordet. Svingunderstell vil da også bli aktuelt på enkeltsetene fremme. Mister dog mye lagringsplass med 9/10-seter.....

Men hva sier dere som har 9/10 vs 6 seter. Hva er deres beste argumenter for/imot???? Barnesete, barnevogn, feriepakking, tur +++???
Drømmer om Westfalia Multivan, men det blir ikke nå......... :(

(Ps, dette skal være en familiebil, så dere vil nok ikke se senk, store hjul og den slags som på alle mine tidligere biler....... :lol: ))
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
stste
-
-
Phone: 41145417

Re: Ser etter Caravelle, fordeler/ulemper med setekonfiguras

Post by stste »

Det kan bli trangt med barnesete i en bil med benk bak i forhold til en med 2+1. Vi har en av hver og bruker den med2+1 på langturer pga comfort, men den med benk har bedre plass til skrot og rask. Uansett hva du går for så er det plass til en vogn eller tre 8)
Men hvis du går for en med benk, så test om det er plass til barnesetet først.
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

2+3+3 er definitivt beste. Bakre setet kan vippes frem og du får tvillingvogn inn uten å slå den sammen. Ulempa er magebelter i midten og alder. Denne løsninga er å få på korte minibusser opp til år 2000. Etter det eksisterer ikke denne løsningen lengre pga nye regler.

Vi har hatt 86 kjip C kombi, 93 2.4D buss, 03 Multi, 91 Coach kombi, 00 2.5TDi buss. I denne rekkefølge.
og det er bussen eller buss nr 5, vi sverger til av alle utgavene.

du finner oversikt over seter i tips & triks
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Artur79
Car: T4 1998 DJ
Phone: 45283729

Post by Artur79 »

Har selv en 7 seter det er mere en man trenger
En soffa og 2 rygg i rygg med passasjer og fører. Når du trenger plass tar du ut 2 seter og tro meg det er helt konge. Da har du masse plass i bilen ikkje bare baki. Selv har jeg byggd om bilen så ungen og kona kan sitte i confor,

Image

De har bord og masse plass til alt det de trenger på en lang tur. Og det fungerer fint, for just nå har mi kjørt bilen 13 timer i strekk..
therkildsen
-
-
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574

Post by therkildsen »

Hva med en 5 setter med 1+2 baksetter for de har hurtig feste så kan du ta ut når du har bruk for god plass
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
oysts
Car: T4

Post by oysts »

Vi har en 2001 modell, lang utgave, med 2+3+3. Uten tvil den beste løsningen for vår del. Til "vanlig" kjører vi med 2+2+3. Da er det veldig god plass i innsteget samtidig som vi får 3 seter med trepunktsbelter i baksetene.

Liker forøvrig ikke de nye baksetene på T5 som kommer i en hel del. På vår er de to radene i baksetene delt opp i 2 + 1. Gir litt mer fleksibilitet.

Vi er i utgangspunktet ute etter en nyere bil. Seteløsning og automatisk klimaanlegg er de to første premissene :)

Øystein
Post Reply