Sjekke gulvet under teppet
Har netopp renset teppene i min nyanskaffede.
-98 og tror det kan være fultighet som kommer inn en halv meter bak brekket på det lave gulvet.
Er det hull blir det å lappe midlertidig til sommeren kommer å gjøre det skikkelig da,
Trenger noen tips med å demontere plastlister å løsne teppet slik at jeg får det på igjen.
Mulig dette sier seg selv. Kansje best å vippe ut de to treseterene først??
Noen typiske plasser det lekker inn på denne modellen?
-98 og tror det kan være fultighet som kommer inn en halv meter bak brekket på det lave gulvet.
Er det hull blir det å lappe midlertidig til sommeren kommer å gjøre det skikkelig da,
Trenger noen tips med å demontere plastlister å løsne teppet slik at jeg får det på igjen.
Mulig dette sier seg selv. Kansje best å vippe ut de to treseterene først??
Noen typiske plasser det lekker inn på denne modellen?
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Re: Sjekke gulvet under teppet
På min kom det vann inn fra bakhjulet på høyre side, sprutet inn gjennom utluftningsventilen, dette trakk fremover gulvet til kanten bak forsetene. Fuktet opp mesteparten av gulvet. Jeg satte bare på plass et spruthinder mellom ytter og innerskjerm for flere år siden og etter dette har det vert tørt.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Hva slags T4b har du i '98-modellen din, da ? Det er jo opptil flere versjoner å velge i når du spør såpass generellt ? Caravelle, Multivan, California, Transporter og Eurovan kan vel alle utstyres med tepper. Colorado og etpar av de mer "sære" camperne likeså.
Caravelle omregistrert fra buss til 8 seter i 2009 tror jeg.
Det står førstegangsregistrert Oktober -97 ( trodde det var -98 modell, men jeg tar nok feil)
Det står førstegangsregistrert Oktober -97 ( trodde det var -98 modell, men jeg tar nok feil)
Fant et rusthull bak høyre bakhjul, der hvor noen sorte lufteslanger går igjennom dørken.Needforspace wrote:På min kom det vann inn fra bakhjulet på høyre side, sprutet inn gjennom utluftningsventilen, dette trakk fremover gulvet til kanten bak forsetene. Fuktet opp mesteparten av gulvet. Jeg satte bare på plass et spruthinder mellom ytter og innerskjerm for flere år siden og etter dette har det vert tørt.
Skal provisorisk tette dette, så får jeg se på resultatet. mulig jeg bør av med teppet allikevel for å inspisere??
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Du bør nok av med teppet, eller i det minste løfte det litt til side for å se etter skavanker. Men mye trolig har du funnet synderen, og ved retting og tørking bør alt bli greit.
Når det gjelder årsmodell kan du ha påfølgende års modell ift registreringsdato. Første 98 modeller ble vel registrert allerede august 97, kanskje tidligere. Likefullt er det en 98 modell.
Måten å identifisere dette på er regn nr 10 i chassisnr. W er 98 modell, V er 97.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Når det gjelder årsmodell kan du ha påfølgende års modell ift registreringsdato. Første 98 modeller ble vel registrert allerede august 97, kanskje tidligere. Likefullt er det en 98 modell.
Måten å identifisere dette på er regn nr 10 i chassisnr. W er 98 modell, V er 97.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
w på sifferlassering 10 da er det -98 modell
Teppet blir det jobbing på når vaktbilen blir byttet med cravellen på Torsdag. da skal det demonteres plastdeler og inspiseres.
Teppet blir det jobbing på når vaktbilen blir byttet med cravellen på Torsdag. da skal det demonteres plastdeler og inspiseres.
Siden jeg ikke kan eller har utstyr til å sveise, er det en grei fix å popp-nagle fast ei plate over på en plass som denne?
Ser for meg å måtte:
-bruke en slags monteringslim i tillegg for å få det tett.
-klippe bort den råtne kanten hvor det skal dekkes.
-Smøre på tectyl +++ under og et eller annet innvendig som rust beskyttelse.
Ser for meg å måtte:
-bruke en slags monteringslim i tillegg for å få det tett.
-klippe bort den råtne kanten hvor det skal dekkes.
-Smøre på tectyl +++ under og et eller annet innvendig som rust beskyttelse.
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
3m og andre seriøse leverandører av verkstedsutstyr kan levere karosserilim til liming av stålplater. Blir grunnarbeidet gjort ordentlig kan man bytte ut hjulbuer med det stoffet i stedet for å sveise .Dyrt men effektivt 
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Glass er jo limt, så om det blir gjort korrekt ser jeg ikke noe teknisk problem med det...
Mvh Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode Neergård
Jeg byttet noen dørplater for noen år siden på en Fiat, og da limte jeg med et spesielt epoxlim som jeg kjøpte hos Helalnor. Hadde ikke MIG/MAG da, men limet holdt til bilen rusta opp andre steder.
Det fine med det var at platene ikke slo seg, noe som kan være problematisk om man kutter halve dørplata og sveiser på ny nedre del f.eks.
En gang fikk jeg volvo V70 dørplate på en Fiat, da den bøyde seg innover.
Selv om jeg brukte falsetang med en cm fals.
Jeg snakket med en sveiser om dette, og han sa jeg måtte hamre litt på sveisepunktene underveis med hammer og mothold. Men min erfaring på store flater stoppet der...
Jeg har vel en mistanke om at hva som helst av epoxy kan gjøre jobben? Ser man på produktbeskrivelsen har epoxy stor styrke, men det må være minst en cm fuge om det skal bli tilstrekkelig styrke, fant jeg ut for noen år siden. Fikk også info fra Hella om dette.
Om du f.eks. limer falsen mellom indre- og yte skjerm, er det stor nok fuge, 2-3 cm, og en styrker på minst punktsveisenivå. Tror jeg...
Liming krever som kjent rene flater, men man slipper rust på baksiden av ting, da beskyttelsesbelegg som måtte være der, ikke skades.
Jeg sveiser stort sett, men jeg ville nok vurdert liming f.esk. om jeg skulle skiftet forskjermer på min T4?
Andre har sikkert mer å si om dette, men det var noen små erfaringer fra min side.
Det fine med det var at platene ikke slo seg, noe som kan være problematisk om man kutter halve dørplata og sveiser på ny nedre del f.eks.
En gang fikk jeg volvo V70 dørplate på en Fiat, da den bøyde seg innover.
Selv om jeg brukte falsetang med en cm fals.
Jeg snakket med en sveiser om dette, og han sa jeg måtte hamre litt på sveisepunktene underveis med hammer og mothold. Men min erfaring på store flater stoppet der...
Jeg har vel en mistanke om at hva som helst av epoxy kan gjøre jobben? Ser man på produktbeskrivelsen har epoxy stor styrke, men det må være minst en cm fuge om det skal bli tilstrekkelig styrke, fant jeg ut for noen år siden. Fikk også info fra Hella om dette.
Om du f.eks. limer falsen mellom indre- og yte skjerm, er det stor nok fuge, 2-3 cm, og en styrker på minst punktsveisenivå. Tror jeg...
Liming krever som kjent rene flater, men man slipper rust på baksiden av ting, da beskyttelsesbelegg som måtte være der, ikke skades.
Jeg sveiser stort sett, men jeg ville nok vurdert liming f.esk. om jeg skulle skiftet forskjermer på min T4?
Andre har sikkert mer å si om dette, men det var noen små erfaringer fra min side.
Torbo
Det kunne vært fint om du tok bilder og erfaringer underveis ved denne jobben?
Det kan jo dukke opp ting som mange kan ha glede av?
Aceton er forresten et fantastisk rensemiddel!
Bilig på Biltema og dyr på apoteket (x10).
Det kan jo dukke opp ting som mange kan ha glede av?
Aceton er forresten et fantastisk rensemiddel!
Bilig på Biltema og dyr på apoteket (x10).
Torbo
skal ta bilder hvis jeg får til det opplastingsgreiene.
blir litt om prioriteringer siden jeg endte opp med glødende bremseskive i morrest etter en frosset vaier, det blir å skrue opp å smøre opp noen saker og ting i første omg.
Skal knipse status pr idag så jeg minner meg selv på å ikke la det ligge.
blir litt om prioriteringer siden jeg endte opp med glødende bremseskive i morrest etter en frosset vaier, det blir å skrue opp å smøre opp noen saker og ting i første omg.
Skal knipse status pr idag så jeg minner meg selv på å ikke la det ligge.

dette er under og inni før noe er gjort.
Tror kansje noe vann kan konne inn gjennom den lufteklaffen som ikke viser så godt på bildet. det virker ikke som om den slutter helt inntil.
Har puttet en bilsvamp i for at det ikke skal drive inn til jeg kommer til denne saken på prioriteringslisten min...