Opp igjennom åra har jeg kjøpt, solgt, pusset, flikket, skrudd, bannet og det som ellers hører med gamle slitne biler..
Siste ti åra har jeg hatt en Caddy som har gått som bil nr. 2. I Øyeblikket har vi to barn, da sier det seg gjerne selv at en to seters Caddy ikke er så praktisk.
Jeg enda tilslutt opp med en 99 T4 88HK TDI. Denne har gått i bygda som gårdsbil siste 4 åra. Utfra hvordan den så ut inni har det vært kjøre mange favner ved der ja.....
Karen som eide den før meg gjorde et lite eksperiment når batteriet begynte å bli dårlig, konklusjoenen ble at å renne igang en T4 baklengs resulterer i girkassekasse! Så hvis noen av dere har gått rundt i ledige stunder å lurt på om en kan renne igang en T4 baklengs med 2 paller ved baki.... Svaret altså nei!
Bilen er faktisk etter mitt skjønn i god stand, seff den har sine mangler men rust som jeg er mest bekymret for er slett ikke verst!
Foreløpig "to do" liste er som følger:
- Spa ut all dritten inni bilen!
- Skifte girkasse.
- "lett" overhaling bremser.
- skifte bremseslange venstre foran.
- nye støtdempere foran.
- skifte batteri.
- Flikke rust.
Når dette er gjort er bilen EU godkjent og i daglig bruksstand. Bilen blir aldri strøken men det er heller ikke meningen, jeg er ute etter en bil som starter og går hver dag samt er praktisk som bil nummer to.
Vi får se hvordan tiden strekker til. Jeg har også en "would have been fun to do list" men punktene her ikke nødvendige men har litt lyst til å få en T4 som skiller seg litt ut fra mengden. Hvike punkter som skal på denne lista er fortsatt litt i tenkeboksen men stikkord er som følger:
- Montere intercooler.
- Skifte injektorer.
- større dyser.
- mapping.
- større hjul.
- senking.
Bilder og fremdrift kommer til å følge!
2Cent