hypomac wrote:
Trur ikkje du skal forvente forbruk under 0.7 sjølv på langkjøring.Min ligg mellom 0.74-0.9 Med vogn 1.1-1.4 ca? Hugsar ikkje eksakt.
Har ikkje dratt vogn med bensiner,men med 2.5 diesel går det rimelig uanstrengt.
Min forrige Multivan, '97 modell T4 med 2,5TDI brukte alltid under 0,7 l/mil på langkjøring. Målte en gang 0,60 l/mil på tur-retur over fjellet Haugesund-Oslo. Motoren var chippet. Med tilhenger bakpå den så ble det målt 0,87 l/mil (totalt 4,5 tonn)
Min nyere Multivan, '03 modell T4 med 2,5TDI er en syncro så den er lavere giret så den bruker noe mer på langkjøring. Kanskje 0,75 l/mil ? (motor ikke chippet) Med tilhenger bakpå så har jeg målt 0,97 l/mil (totalt 4,6 tonn)
Jeg ville absolutt hatt diesel var jeg deg som tenker å trekke campingvogn, pga dreiemoment og forbruket. Velg 2,5TDI og ikke 2,4D om du vil ha litt roligere lyd og i tillegg noe sprekere bil.. (+mulighet til chipping!) Jeg har opplevd 2,4D som litt med "bråkete".
Kanskje du ikke vet det, men 2,5TDI
syncro har lov å trekke 2500kg henger (får papir fra Møller på det)
Bensinmotor i T4 kjenner jeg ikke til men har bare hørt at de drikker mye fuel... Og for all del ikke kjøp en med automat hvis du ikke liker verkstedbesøk da ?
Lykke til