Hei!
Jeg har plutselig ikke noe kraft i servo'n på -94 bussen... Har sjekka at det er væske nok, men ut over det er jeg ganske grønn:) Hva skal jeg se etter? Har løfta bilen og skal sjekke fra undersiden nå. Ser ikke noe unormalt ovafra...
Takker for all hjelp:)
Esp1
Mista kraft i servo'n....
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Re: Mista kraft i servo'n....
Bremse"servoen" eller styringa.
Drivreima til servopumpa er vel der...
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Styringa:) Hehe:)Tom Bringsvor wrote:Bremse"servoen" eller styringa.
Har titta under nå, og alle reimer er på plass men har fått sånn "viftereimskriking". Så prøver å stramme litt nå.
-
tacticus
- Car: T4 1994 2.5 Caravelle Syncro
- Phone: 40482800
Om ikke reimstramminga hjelper, så har jeg vært borti at det hjalp å skifte filter og olje på servo systemet. Nå var riktignok det på en litt eldre MB, så jeg vet ikke om noe tilsvarende kan gå galt på en T4.
Veldig følsomme hvis de har litt for lite olje disse. Pass på at det er over 'min'-merket.
Pål Strand
Reimstramminga hjalp ikke betydelig, men blei kvitt skrikinga:) Kanskje bytte væske og filter da. Hadde jeg bare finni filteret:) Hvis det er filter på t-4...
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Jeg kjenner ikke til noe filter i servosystemet på T4. Mulig det kan sitte en liten sil et sted inni en slangekobling, men det er i tilfelle ikke noe kjent problem at denne går tett.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Kjekt når man får svar på det man lurer på, Rikskringkastingen:) Tror jeg skal prøve å bytte olja på servoen for å se om det hjelper litt. Var en jeg snakka om som nevnte på at hvis det har kommet luft i olja pga f.eks varmegang, så er det noen biler som reagerer veldig på dette. Så er jo verdt et forsøk.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Og du er sikker på at den lille reima til servoen er der?
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Tanken slo meg også... er den smale reima til servoen der, eller har du bare dynamoreima?
Er også litt pjesk å stramme den der servo-reima om man ikke har redskapet. Men det går....
Er også litt pjesk å stramme den der servo-reima om man ikke har redskapet. Men det går....
/me ER ikke bilmekaniker, og BLIR aldri bilmekaniker! ...men prøver nå gjøre det beste ut av det...
Jeg kan si såpass at det var i allefall mer en ei reim der:) Men skal undersøke litt nærmere. Servokrafta er litt av og på i dag når bilen står stille (pleier vanligvis å vri minst mulig på rattet når bilen står stille), men så fort bilen ruller blir den veldig lett på rattet... Det får meg til å tenke at det kanskje er luft i systemet eller reima dere nevner er slakk. Er som sagt ikke noen guru når det kommer til bil:)Koma wrote:Tanken slo meg også... er den smale reima til servoen der, eller har du bare dynamoreima?