Jeg har skiftet ut min T4 til en T5 130hk 4 motion. Har ventet i spenning på første snøen...
Når bilen mister grepet på fremhjulene så går det ca 0,5 sekund før bakhjulene begynner å gi kraft. Dette resulterer i ett voldsomt rykk i bilen dersom bakhjulene står på tørt underlag.
Ved bakkestart så begynner den med å spinne på fremhjulene og etter ca 0,5 sekund så smeller det til og den spinner på bakhjulene i tillegg. Dersom jeg slipper opp gassen raskt nok ved hjulspinn fremme så rekker ikke bakhjulene å slå inn i det hele tatt.
Hva kan være feil?
Kan nevnes at bilen er passert 240.000km og har dårlig med servicehistorikk etter 150.000km
4 motion treghet ved innslag av firehjulsdrift.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: 4 motion treghet ved innslag av firehjulsdrift.
Få iallefall bytta olja og filter der bak. Noen har bytta bla pumpe på bakakselen, så du kan godt sjekke med Møller om denne og er en av de som skulla ha gjort dette på aksjon.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jeg har fått tak i filter med tilbehør til Haldex'en, men olje var Møller tomme for! Olje skulle komme som autopåfyll til lager ila denne uke, men det har det tydligvis ikke gjordt. Er det en annen olje jeg kan bruke, f.eks limited slip?
Jeg fikk opplyst at det hadde blitt gjordt noe med haldex'en på garanti i 2007, men fikk ikke opplyst eksakt hva som var utført.
Jeg fikk opplyst at det hadde blitt gjordt noe med haldex'en på garanti i 2007, men fikk ikke opplyst eksakt hva som var utført.
Nå har jeg fått skiftet filter og olje på haldex'en. Det ble ingen merkbar forskjell. Jeg har pratet med en som har lik bil (2007mod). Han har forklart at bilen han's oppfører seg på samme måte som min, men han mener den skal være slik. Det kan vel ikke stemme? Følgende nr sto innpreget på Haldex'en min: VW AG 02W 525 554 C. Jeg glemte å sjekke om det sto noe nr på pumpa, men skal det være et annet nr enn orginalnummer hvis den har blitt bytta?
Hvis den er i orden men du ønsker raskere/mer sportslig innslag av 4x4 kan du jo titte på dette:
http://www.ace-competition.com/index.ph ... ldex&gen=2
Men man bør nok være sikker på at haldex systemet er i god form før man går for noe slikt..
http://www.ace-competition.com/index.ph ... ldex&gen=2
Men man bør nok være sikker på at haldex systemet er i god form før man går for noe slikt..
98 Transporter 2.5 TDi
x96 Caravelle VR6 kort
x96 Caravelle VR6 lang
x96 Caravelle VR6 kort
x96 Caravelle VR6 lang
Jeg prøvekjørte en demobil for noen år siden.
Da var det også nesten slik. Ikke akkurat et "voldsomt" rykk, men det var ryk og napp hver gang bakhjulene ble kobblet inn.
Jeg var litt skuffet over system den gangen. I T3 min (viscosekobbling) er det ikke slike rykk.
Da var det også nesten slik. Ikke akkurat et "voldsomt" rykk, men det var ryk og napp hver gang bakhjulene ble kobblet inn.
Jeg var litt skuffet over system den gangen. I T3 min (viscosekobbling) er det ikke slike rykk.
91 Typ2 T3 Caravelle Syncro DJ
66 Typ1 1300
66 Typ1 1300